728 x 90

رژیم ایران برای کاهش تحریم‌ها باید به نگرانیهای آمریکا فراتر از توافق اتمی بپردازد

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

رویترز روز پنجشنبه اول اردیبهشت نوشت: آمریکا گفته است رژیم ایران برای کاهش تحریم‌ها باید به نگرانیهای آمریکا فراتر از توافق اتمی بپردازد.

به‌گزارش رویترز، ایالات متحده روز پنجشنبه گفت اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از توافق اتمی ۲۰۱۵ با ایران است، (اشاره آشکاری به حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم آمریکا) باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از توافق رسیدگی کند.

یک سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا گفت: «ما در انظار عمومی مذاکره نمی‌کنیم، اما اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های ما فراتر از برجام رسیدگی کند».

این سخنگو اضافه کرد «در مقابل، اگر آنها نخواهند از این گفتگوها برای حل و فصل سایر مسائل دوجانبه فراتر از برجام استفاده کنند، ما مطمئن هستیم که می‌توانیم خیلی سریع درباره برجام به تفاهم برسیم و اجرای مجدد این توافق را آغاز کنیم»... سخنگو گفت: «ایران باید تصمیم بگیرد»...
اظهارات سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات یک مقام رژیم ایران بود که پیش‌تر گفته بود ایران از برنامه‌های خود برای انتقام از ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس توسط آمریکا در سال۲۰۲۰ دست نخواهد کشید...
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «تحت هر گونه بازگشت به برجام، ایالات متحده ابزارهای قدرتمندی برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و حمایتش از تروریسم و نیروهای نیابتی تروریست و به‌ویژه برای مقابله با سپاه پاسداران را در اختیار داشته و به‌طور تهاجمی استفاده خواهد کرد»...

 

خبرگزاری فرانسه روز ۳۱فروردین نوشت: بایدن رئیس جمهور آمریکا تمایلی به خارج کردن سپاه پاسداران از لیست تروریستی ندارد.
واشنگتن (خبرگزاری فرانسه) - به‌نظر می‌رسد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مصمم به حفظ نام تروریستی سپاه پاسداران است که تهران خواستار حذف آن است قبل از آن که به توافق برای محدود کردن برنامه هسته‌یی خود بازگردد...

ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه این هفته گفت: اگر ایران خواهان لغو تحریم‌هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی‌های ما که فراتر از برجام است، پاسخ دهد...
اما به‌نظر می‌رسد که اظهارات ند پرایس تأیید می‌کند که دولت بایدن موضع خود را در برابر حذف این لیست‌گذاری پس از شکاف بین حواشی دیپلماتیک خود که با بخشی از ارتش متحد است و شاخه سیاسی کاخ سفید، سخت‌تر کرده است... .

 

در همین روز سناتور دمکرات جو منشن از توافق جدید ایران ابراز نگرانی کرد.
به گزارش پولیتیکو، سناتور دمکرات جو منشن روز سه‌شنبه در نامه‌یی به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، نگرانی خود را درباره توافق هسته‌یی ایران ابراز کرد.
منشن که یکی از تنها چهار نفر از اعضای حزب خود بود که با توافقنامه ایران در دوران اوباما در سال۲۰۱۵ مخالفت کردند، گفت که هر کاری در توان دارم انجام خواهد داد تا اطمینان حاصل کنم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم.

جو منشن سناتور دمکرات به بلینکن نوشت: من هم‌چنان نسبت به مذاکرات جاری شما با ایران در مورد بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بسیار نگران هستم. من درخواست توضیحات مفصل در مورد وضعیت این گفتگوها می‌کنم.

 

روز گذشته گزارش سالانه وزارت‌خارجه آمریکا درباره منع تکثیر تسلیحات اتمی منتشر شد. در این گزارش تصریح شده است که رژیم ایران، در خلال بازه زمانی گزارش در سال۲۰۲۱، به گسترش فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم و ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود، از جمله بکارگیری سانتریفوژهای پیشرفته، ادامه داد.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی. ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که نگرانی‌های جدی در مورد مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام نشده احتمالی در ایران تا پایان بازه زمانی این گزارش وجود دارد. همکاری نکردن کامل رژیم ایران با تحقیقات پادمانی جاری آژانس نگرانی‌هایی را در مورد پایبندی این رژیم به تعهداتش در پذیرش پادمانها ایجاد می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9caa3a1c-a9d0-4fc3-ab39-adc0ec1482c2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات