728 x 90

رژیم آخوندی به‌دنبال توافقاتش با عربستان در چین تابلو شیخ نمر در مشهد را پایین کشید

رژیم آخوندی تابلو شیخ نمر را در مشهد پایین کشید
رژیم آخوندی تابلو شیخ نمر را در مشهد پایین کشید

رژیم آخوندی به‌دنبال توافقاتش با عربستان در چین تابلو خیابانی در مشهد که بعد از آتش زدن کنسولگری عربستان نام آن را به شیخ نمر تغییر داده بود پایین کشید

 

رسانه حکومتی اعتماد آنلاین در روز ۱۹فروردین ۱۴۰۲ در خبر تحت عنوان «پایین آمدن تابلوی شهید آیت‌الله نمر، از خیابان محل کنسولگری عربستان در مشهد نوشت: تابلوی شهید آیت‌الله نمر، از خیابان محل کنسولگری عربستان در مشهد پایین آورده شد.

رژیم آخوند به‌دنبال توافقش با عربستان تابلو شیخ نمر در مشهد را پایین کشید - 0

روزنامه حکومتی ستاره صبح نیز در روز ۲۰فروردین، ضمن انتشار خبر پایین کشید تابلو شیخ نمر از خیابان کنسولگری عربستان در مشهد نوشت:

در روز ۱۳دی ۱۳۹۴، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پی اعدام شیخ نمر، خیابان بوستان در منطقه نیاوران را که سفارت عربستان در آنجا واقع شده‌است، روز بعد از اعدام وی، به نام «شیخ نمر باقر النمر» تغییر نام دادند. هم‌چنین شورای اسلامی شهر مشهد، خیابان سجاد را که کنسول‌گری عربستان در آنجا واقع شده‌است به نام شیخ نمر تغییر نام داده بودند.

اما پس از ۷سال در پی توافق با عربستان در چین روز گذشته (۱۹فروردین) تابلوی خیابان سجاد که به نام شیخ نمر نامگذاری شده بود از جا برداشته شد.

 

شبکه‌های اجتماعی عکسهایی از صحنه‌های به پایین کشیده شدن تابلو شیخ نمر در تهران و مشهد را منتشر کردند

پایین کشیدن تابلو شیخ نمر در مشهد به‌دنبال توافق با عربستان - 0

پایین کشیدن تابلو شیخ نمر در مشهد به‌دنبال توافق با عربستان - 1

پایین کشیدن تابلو شیخ نمر در مشهد به‌دنبال توافق با عربستان - 2

 

شبکه‌های اجتماعی هم‌چنین به بخشی از سخنرانی خامنه‌ای در اول فروردین سال۹۸ را یادآوری کردند که گفته بود: کشوری در این منطقه و شاید در همه جای دنیا به بدی دولت سعودی سراغ ندارم. مستبد، دیکتاتور، فاسد، ظالم و وابسته است.

بخشی از سخنرانی خامنه‌ای در اول فروردین سال ۹۸ درباره شیخ نمر - 0

 

خامنه‌ای اول فروردین ۱۳۹۸:

کشوری در این منطقه و شاید در همه جای دنیا به بدی دولت سعودی سراغ ندارم. دولت سعودی هم مستبد، هم دیکتاتوره، هم فاسده، هم ظالمه و وابسته است. این دولت را برایش امکانات هسته‌یی فراهم می‌کنند. اعلام کردند که نیروگاه هسته‌یی براش می‌سازند اعلام کردند که مراکز تولید موشک براش درست می‌کنند. اونجا اشکالی نداره. اونجا چون وابسته به اونهاست چون متعلق به اونهاست. البته اگر بسازند هم بنده شخصاً ناراحت نمی‌شوم، چون می‌دانم که انشاءالله در دوران نه چندان دوری به‌دست مجاهدان اسلامی خواهد افتاد.


خبرگزاری رویترز ۱۹فروردین ۱۴۰۲ خبر داد: وزارت‌خارجه عربستان سعودی روز شنبه اعلام کرد که مقامات سعودی وارد ایران شده‌اند تا پس از میانجیگری چین، درباره روند بازگشایی سفارت ریاض در تهران و کنسولگری آن در مشهد گفتگو کنند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/133c05e0-b044-40e9-bf81-52dc29ea5340"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات