728 x 90

رویترز: کویت ۱۸ مظنون به تأمین مالی حزب‌الله لبنان را بازداشت کرده است

حزب الله لبنان
حزب الله لبنان

بنا به گزارش روزنامه‌های القبس و الرای پنجشنبه۲۷ آبان دادستانهای کویت ۱۸نفر که مظنون به تأمین مالی حزب‌الله لبنان بودند، را بازداشت کرده‌اند.

روزنامه القبس نوشت: در حالی که تحقیقات در باره ادعای عضویت آنها در یک حزب ممنوعه، پولشویی و جاسوسی ادامه دارد، دادستانی دستور داده است که بازداشت شدگان به مدت ۲۱روز در زندان مرکزی نگهداری شوند.

وزارت کشور بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد. در سال۲۰۱۶ کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، حزب‌الله متحد ایران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دادند.

لبنان با یک بحران دیپلماتیک مواجه است و همین طور کشورهای خلیج به‌طور فزاینده‌یی از گسترش یافتن نفوذ حزب‌الله، روی سیاست لبنان ناامید شده‌اند.

عربستان سعودی، کویت و بحرین ماه گذشته دیپلماتهای لبنانی را اخراج کردند. به‌دنبال اظهارات انتقادی یک وزیر (لبنانی) در مورد مداخله نظامی تحت رهبری عربستان سعودی در یمن، این کشورها سفرای خودشان را (از لبنان) فراخواندند. ریاض واردات همه (کالاها) از لبنان را ممنوع کرد... (رویترز ۲۷آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ea9c039d-2574-498f-957e-703df6f8cab2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات