728 x 90

رویترز: کشف اجساد ۶گروگان در تونل غزه

کشف اجساد گروگان‌ها در تونل در غزه
کشف اجساد گروگان‌ها در تونل در غزه

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد اجساد شش گروگان را در تونلی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه به‌دست آورده که یکی از آنها تابعیت آمریکایی اسراییلی داشته است.

سخنگوی ارتش اسراییل در این باره گفت: آنها بفاصلهٔ کوتاهی قبل از این‌که ما به آنها برسیم، بیرحمانه توسط حماس به‌قتل رسیدند.

سخنگوی ارتش اسراییل افزود: نیروهای اسراییلی پس از جستجو در یک مجموعه تونلی در ۲۰متری ز یر زمین و بدون هیچ درگیری با حماس، اجساد را بازیابی کردند.

نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل بار دیگر اعلام کرد که حماس را تا نابودی تعقیب خواهد کرد و آنها از هم‌اکنون باید خود را مرده بدانند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به این خبر، با صدور بیانیه‌یی با اشاره به مرگ گروگان دو تابعیتی آمریکایی، ناامیدی و خشم خود را ابراز نمود و اعلام کرد رهبران حماس برای این جنایت مجازات خواهند شد.

کاملا هریس معاون رئیس‌جمهور و کاندیدای ریاست‌جمهوری نیز خاطرنشان کرد که حماس باید از بین برود.

از سوی دیگر عزت رشق از رهبران حماس گفت گروگانها در بمباران اسراییل کشته شدند.

واشنگتن پست که این خبر را منتشر کرد افزود: این مقام حماس، آمریکا و اسراییل را مقصر مرگ گروگانها دانست و گفت اگر اسراییل با طرح آتش‌بس ژوئیه گذشته موافقت کرده بود، این گروگانها الآن زنده بودند.

 

روز یکشنبه وال استریت ژورنال نوشت: کشف اجساد بیشتر در غزه، به فشار روی نتانیاهو برای رسیدن به یک توافق برای بازگرداندن گروگانهای زنده، می‌افزاید. اسراییل حداقل ۱۲ جسد از گروگانها را طی تنها ۲ هفته گذشته به‌دست آورده که موجب نگرانی بر سر سرنوشت بقیهٔ ۹۷ گروگان باقیمانده در غزه می‌شود، از جمله بسیاری که اسراییل فوت آنها را تأیید کرده است. اغلب مقامات اسراییلی تأکید می‌کنند که تنها راه به‌دست آوردن زنده بقیهٔ گروگانهای از طریق یک معامله است.

روز شنبه اعتراضات و تظاهرات گسترده‌ای در اکثر شهرهای اسرائیل، از جمله تل آویو، تزاهالا، حیفا، هرتزلیا و قیصریه در اعتراض به سیاست‌های دولت در قبال توافق آتش‌بس و آزادی گروگانها شکل گرفت.
تایمز اسراییل با انتشار این خبر نوشت تظاهر کنندگان خواهان برگزاری انتخابات زودرس و آزادی گروگانها بودند.

روز یکشنبه تظاهرات و اعتراضات و درخواست اعتصاب در اسراییل بالا گرفت.


لاپید نخست‌وزیر قبلی و رهبر کنونی اپوزیسیون اسراییل خواهان اعتصاب سراسری در اعتراض به سیاست نتانیاهو که برای حفظ مقام خود حاضر به توافق و مصالحه نیست، شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/986d16eb-af9c-4b05-b87a-fd1375e84b7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات