728 x 90

رویترز: کاهش صادرات نفت ایران به چین در ماه مه

صادرات نفت ایران به چین
صادرات نفت ایران به چین

روز ۲۹ اردیبهشت خبرگزاری رویترز بر اساس ارزیابیها از میزان صادرات نفت خام ایران نوشت: صادرات نفت ایران که در حال صعود بود، در ماه مه با افت خرید از طرف چین، کاهش می‌یابد.
این خبرگزاری افزود: بر اساس سه ارزیابی که نشان‌دهنده کسری تقاضای نفت از طرف چین است، صادرات نفت رژیم ایران که طی مذاکرات در مورد احیای توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ روند رو به رشدی داشته است، در ماه می‌ تا الآن کاهش داشته است.
صادرات نفت تهران با وجود تحریم‌های ایالات متحده در دوران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، از اواخر سال۲۰۲۰ افزایش یافته است. دولت جو بایدن در ژانویه آغاز به کار کرد و متعهد شد که به توافق هسته‌یی ایران با قدرتهای جهانی که ترامپ از آن خارج شده بود، دوباره بپیوندد.

رویترز در ادامه نوشت: چین در ماههای اخیر بیشتر نفت خام ایران را دریافت کرده است. یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین در مورد کندی خرید نفت ایران در ماه می‌ اظهار نظری نکرد، اما گفت که چنین تجارت انرژی دوجانبه‌ای طبیعی است.
این سخنگو گفت: "چین و ایران در چارچوب قوانین بین‌المللی همکاریهای اقتصادی و تجاری عادی، از جمله انرژی را انجام می‌دهند و این همکاریهای متناسب منطقی و قانونی است."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee66c5f7-1a85-4f47-a490-46f17eeeb114"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات