728 x 90

رویترز: کانادا دو فرد و سه نهاد رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم کرد

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا
ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا

خبرگزاری رویترز خبر داد کانادا طی بیانیه‌ای ۲فرد و ۳نهاد رژیم ایران به‌دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرد.
خبرگزاری رویترز از اتاوا نوشت: وزارت‌خارجه کانادا روز دوشنبه ۱۹دی در بیانیه‌یی اعلام کرد که کانادا دو فرد و سه نهاد ایرانی را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر تحریم می‌کند.
رویترز افزود: خبرگزاری حکومتی میزان روز دوشنبه گزارش داد که قوه قضاییه رژیم ایران سه معترض دیگر ضددولتی را به اتهام محاربه به اعدام محکوم کرده است که انتقادهای روزافزون بین‌المللی را به‌دلیل سرکوب شدید تظاهر کنندگان به چالش می‌کشد.
ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا در این بیانیه گفت: رژیم ایران باید سرکوب وحشتناک تظاهرات را متوقف کند.

 

سایت دولت کانادا ۱۹دی ۱۴۰۱
کانادا افراد و نهادهای بیشتری از رژیم ایران را تحریم می‌کند
بیانیه مطبوعاتی ۱۹دی ۱۴۰۱- اتاوا، انتاریو - امور جهانی کانادا

ملانی جولی، وزیر امور خارجه محترم امروز اعلام کرد که کانادا تحریم‌های بیشتری را تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی (ایران) اعمال می‌کند.
رژیم ایران باید پاسخگوی سرکوب وحشیانه صدای ایرانیان شجاع باشد. به‌رغم محکومیت جامعه جهانی در مورد نقض فاحش و سیستماتیک حقوق‌بشر رژیم، رژیم هم‌چنان به سرکوب تظاهرات و به کارگیری تبلیغاتی که بهانه‌یی برای فعالیت‌های بی‌ثبات کننده آن در داخل و خارج از کشور است، ادامه می‌دهد.
در پاسخ، کانادا ۲فرد ایرانی و ۳نهاد رژیم ایران را که در این فعالیت‌ها شریک هستند، تحریم می‌کند.
که شامل:
-وحید یامین‌پور معاون وزیر ورزش و جوانان، دبیر شورای عالی امور جوانان و مسئول تبلیغات کشوری...
-محسن قمی از اعضای ارشد نظام، روحانی شیعه و عضو هیأت نظارت بر مطبوعات و شورای عالی انقلاب فرهنگی...
- بنیاد ۱۵خرداد یک بنیاد انقلابی بدون مالیات که دزدسالاران ایرانی را غنی می‌کند عملیات‌های بلندپایه‌ترین مقامات رژیم را تأمین مالی می‌کند...
-روزنامه ایران، نشریه رسمی ایران، که اطلاعات نادرست و تبلیغات رژیم را برای توجیه سرکوب داخلی دولت و عملیات بی‌ثبات‌کننده منطقه‌یی آن از طریق سازمانهایی مانند سپاه قدس منتشر می‌کند... .
-هیأت نظارت بر مطبوعات، ارگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که طبق قانون مطبوعات رژیم ایران این اختیار را دارد که به‌طور خودسرانه خبرگزاریها و مجلات را تعطیل کند... .

 

وزارت امور خارجه کانادا اعلام کرده بود که امروز ملانی جولی وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که کاناد تحریمهای بیشتری را بر علیه رژیم ایران اعمال می‌کند.

 

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، روز شنبه ۱۸دی در مراسم یادبود جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی، با اشاره به آغاز روند ارسال پرونده سرنگونی این هواپیما به دادگاه لاهه گفت: «بهترین وکلای کره زمین را پیدا خواهیم کرد تا مطمئن شویم رژیم ایران در دیوان بین‌المللی دادگستری پاسخگوی جنایتش خواهد بود».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3adea970-ff43-4725-b701-fc616be55ed5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات