728 x 90

رویترز: پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اوکراین، تهاجم روسیه را محکوم می‌کند

شورای حکام آژانس
شورای حکام آژانس

خبرگزاری رویترز روز ۱۰اسفند نوشت : پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد اوکراین، تهاجم روسیه را محکوم می‌کند.

خبرگزاری رویترز از وین در گزارشی نوشت: پیش‌نویس قطعنامه‌یی که برای نشست اضطراری روز چهارشنبه شورای حکام آژانس آماده می‌شود، تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند، اقدامی که ممکن است خشم مسکو را، در حالی که با غرب برای دستیابی به توافق هسته‌یی در مورد ایران همکاری می‌کند، برانگیزد.

نشست اضطراری شورای حکام آژانس به درخواست اوکراین برگزار می‌شود.

کانادا و لهستان به درخواست اوکراین، نشست اضطراری شورای حکام ۳۵ کشوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را که نهاد اصلی تصمیم‌گیرنده آژانس است که بیش از یک بار در سال تشکیل می‌شود، دنبال می‌کنند.

کانادا و لهستان روند تهیه پیش‌نویس و متن قطعنامه را رهبری می‌کنند که هنوز به‌طور رسمی ارائه نشده است. دیپلمات‌های درگیر گفتند در حالی که متن فعلی از حمایت اکثریت کشورهای حاضر در هیئت‌مدیره برخوردار است، اما می‌تواند برای کسب آرای بیشتر و منزوی‌تر کردن روسیه، ملایم‌تر شود.

در پیش نویسی که رویترز مشاهده کرد، این هیأت با لحنی به‌طور غیرمعمول قوی و گسترده، فراتر از حوزه کاملاً هسته‌یی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، «با شدیدترین لحن تجاوزات روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند».

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته است شورای حکام آژانس قرار است بامداد چهارشنبه نشستی را دربارهٔ «پیامدهای ایمنی، امنیت و تبعات پادمانی وضعیت در اوکراین» برگزار کند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/88effe8c-0956-4a3b-b2e4-76c18615e1dd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات