728 x 90

رویترز: پهپادهای ساخت ایران بر فراز بخش‌هایی از مرکز، جنوب و غرب اوکراین منهدم شدند

حمله پهپادی به کی‌یف پایتخت اوکراین
حمله پهپادی به کی‌یف پایتخت اوکراین

خبرگزاری رویترز روز جمعه اول دی در گزارشی از حمله پهپادی به اوکراین نوشت: پهپادهای روسی بامداد روز جمعه بر سر شهر کی‌یف باریدند و شهردار ویتالی کلیچکو و دیگر مقامات از حملات به مناطق مسکونی خبر دادند. این ششمین حمله پهپادی به پایتخت در ماه جاری بود. دو نفر مجروح شدند.
نیروی هوایی کی‌یف روز جمعه اعلام کرد، ارتش اوکراین ۲۴پهپاد از ۲۸پهپاد تهاجمی را که شب گذشته توسط روسیه پرتاب شده بود، سرنگون کرد. پهپادهای ساخت ایران بر فراز بخش‌هایی از مرکز، جنوب و غرب اوکراین منهدم شدند.

 

روز پنجشنبه ۳۰آذر یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در اظهارات تلویزیونی گفت: پهپادهای ارزان قیمت شاهد ساخت ایران که در اوکراین به‌دلیل موتورهای بنزینی پر سر و صدا شناخته می‌شوند، در حملات هوایی روسیه به زیرساختهای اوکراینی در پشت خط مقدم جنگ در شرق و جنوب این کشور بیشتر و بیشتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به گزارش رویترز، کی‌یف روز پنجشنبه اعلام کرد روسیه در طول تجاوزات ۲۲ماهه خود حدود ۷۴۰۰موشک و ۳۷۰۰پهپاد تهاجمی شاهد را به اهدافی در اوکراین پرتاب کرده است که نشان‌دهنده مقیاس گسترده حملات هوایی مسکو می‌باشد.

یوری ایحنات، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین در اظهارات تلویزیونی گفت: پدافند هوایی اوکراین توانست ۱۶۰۰موشک و ۲۹۰۰پهپاد را سرنگون کند. او گفت: ما با یک متجاوز بزرگ روبه‌رو هستیم و در حال مقابله با آن هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8d373e1c-dcde-48ac-bda8-7b70aa67ca6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات