728 x 90

رویترز: پلیس انگلستان مظنون به جرایم تروریستی را دستگیر کرد

تصویری از دانیل عابد خلیف، سرباز سابق مظنون به جرایم تروریستی، در نزدیکی زندان واندسورث که از آن فرار کرده است - رویترز
تصویری از دانیل عابد خلیف، سرباز سابق مظنون به جرایم تروریستی، در نزدیکی زندان واندسورث که از آن فرار کرده است - رویترز

رویترز روز ۱۸شهریور نوشت: پلیس انگلستان اعلام کرد که دانیل عابد خلیفه، زندانی فراری «متهم به تروریسم» و «مرتبط با رژیم ایران» که هفتۀ گذشته از زندان گریخته بود، پیش از ظهر شنبه در غرب لندن بازداشت شده است.

رویترز افزود: به‌گفته پلیس، یک سرباز سابق انگلیسی مظنون به جرایم تروریستی که اوایل این هفته از زندان فرار کرده بود، روز شنبه در لندن دستگیر شد.
دانیل عابد خلیف، ۲۱ ساله، صبح روز چهارشنبه پس از بیرون آمدن از آشپزخانه زندان که در آن مشغول به کار بود، از زندان واندسورث لندن فرار کرد و خود را به زیر یک کامیون حمل غذا چسباند.
در بیانیه پلیس آمده است: «مأموران او را درست قبل از ساعت ۱۱ صبح (۱۰۰۰ GMT) امروز در منطقه Chiswick (در غرب لندن) دستگیر کردند و او در حال حاضر در بازداشت پلیس است.
نخست وزیر ریشی سوناک، در جمع خبرنگاران در گردهمایی گروه ۲۰ در دهلی نو، از پلیس و مردم برای کمک آنها در یافتن خلیفه تشکر کرد.
او هم‌چنین متهم به به دست آوردن اطلاعاتی است که ممکن است به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم برای دشمن مفید باشد. او متهم به جمع‌آوری اطلاعات برای ایران است.
قانونگذاران اپوزیسیون خواستار پاسخ‌هایی در مورد چگونگی فرار خلیفه و عدم نگهداری او در یک زندان با حداکثر امنیت شده‌اند. هم‌چنین سؤالاتی در مورد کارکنان و رویه‌های امنیتی زندان وجود دارد.
تلاش برای ردیابی عابد خلیف به‌معنای افزایش بررسی‌های امنیتی در بنادر و فرودگاههای بریتانیا بود که منجر به تأخیر مسافران شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/04ae4712-710f-4429-8afd-e2ebae6e01ce"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات