728 x 90

رویترز: ویتنام در حال مذاکره با رژیم ایران بر سر نفتکش توقیف شده است

کشتی توقیف شده ویتنام توسط رژیم ایران
کشتی توقیف شده ویتنام توسط رژیم ایران

به‌دنبال ربودن نفتکش ویتنامی توسط سپاه پاسداران، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه ۱۳آبان خبر داد: وزارت امور خارجه ویتنام می‌گوید در حال مذاکره با رژیم ایران بر سر نفتکش توقیف شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: وزارت امور خارجه با سفارت رژیم ایران در هانوی گفتگو کرده است، سفارت ویتنام در ایران نیز با مقامات رژیم ایران برای بررسی اطلاعات و حل و فصل این حادثه مذاکره کرده است.

وزارت دفاع آمریکا ادعای رژیم آخوندی در مورد رویارویی سپاه پاسداران و نیروهای آمریکایی در دریای عمان را ساختگی و مطلقا بی اساس دانست.

خبرنگاری از سخنگوی وزارت دفاع آمریکا پرسید: رژیم ایران می گوید آمریکا تلاش داشته نفت ایران را مصادره کند و آنها ممانعت کردند. من می خواهم داستان را از (زبان) شما بشنوم؟ جان کربی (سخنگوی وزارت دفاع) آمریکا گفت: آنچه که رژیم ایران گفته است کاملا و مطلقا غلط است. این واقعیت ندارد. چنین تلاشی از جانب نیروهای آمریکایی نبوده که بخواهند چیزی را مصادره کنند.

جان کربی اضافه کرد آن چه رژیم ایران از آن صحبت می کند برمی گردد که به ۲۴ اکتبر-۲آبان که نیروهای این رژیم بطور غیر قانونی روی یک نفتکش پیاده شدند و محموله تجاری آنرا در آبهای بین المللی مصادره کردند. سایرحرفها ساختگی و ادعاهای جعلی رژیم ایران است . رژیم ایران دروغ گفته است.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز ۱۲آبان نسبت به تهدیدات رژیم ایران هشدار داد. وی در مصاحبه با مؤسسه امنیتی اسپن گفت: به نفع رژیم ایران نیست که وارد یک جنگ علنی مرگبار با آمریکا بشود، چون عواقب آن را می‌داند. این رژیم از طریق مزدوران نیابتی‌اش در سراسر منطقه دست به اقدامات مرگبار و تروریستی می‌زند. ما توانایی کافی برای پاسخگویی داریم و رژیم ایران هم این را می داند. ما آماده‌ایم هر دستوری را که رئیس جمهور بدهد به اجرا درآوریم. (مؤسسه امنیتی اسپن ۱۲آبان)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/861bf559-7361-42fc-9d2a-b0cb04c35b57"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات