728 x 90

رویترز: مبادله زندانیان ایران با ۶میلیارد دلار در کانون توجه پس از حمله حماس به اسرائیل

اسرائیل - خاموش کردن آتش بعد از حمله موشکی حماس
اسرائیل - خاموش کردن آتش بعد از حمله موشکی حماس

خبرگزاری رویترز در گزارشی به‌تاریخ دوشنبه ۱۷مهر با اشاره به پیامدهای جنگ در غزه، پرداخت ۶میلیارد دلار به رژیم ایران در ازای آزادی گروگانهای آمریکایی را کانون توجهات در این رابطه دانست و نوشت «مبادله زندانیان ایران با ۶میلیارد دلار در کانون توجه پس از حمله حماس به اسرائیل».
رویترز در گزارش خود می‌نویسد: «حمله غافلگیرانه گروه فلسطینی حماس به اسراییل در روز شنبه و تلافی اسراییل بیش از ۱۱۰۰کشته بر جای گذاشت و توجهات را بر گروه اسلامگرای مورد حمایت ایران متمرکز کرد.

اکثر جمهوریخواهانی که برای نامزدی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ حزب رقابت می‌کردند، تلاش کردند توافق بایدن را با ایران به این حملات مرتبط کنند».
رویترز در ادامه به‌نقل از نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و نامزد جمهوری خواه ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴، نوشت «اجازه دسترسی ایران به این منابع تحت هر شرایطی، وضعیت بودجه آن را بهبود می‌بخشد و پولی را که برای استفاده در جاهای دیگر استفاده می‌شود، آزاد می‌کند.
او گفت: بیایید با مردم آمریکا صادق باشیم و درک کنیم که حماس می‌داند، و ایران می‌داند که آنها در حال جابه‌جایی پول در حین صحبت ما هستند، زیرا آنها می‌دانند که ۶میلیارد دلار قرار است آزاد شود. این واقعیت است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/86da39fe-1258-43e2-ac27-341132f16619"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات