728 x 90

رویترز: ماکرون به ایران در مورد ادامه حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین هشدار داده است

ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه

خبرگزاری رویترز روز ۹مرداد گزارش کرد: کاخ الیزه می‌گوید، ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه به ایران در مورد ادامه حمایت از جنگ روسیه علیه اوکراین هشدار داده است.

کاخ الیزه در بیانیه‌یی اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در تماسی تلفنی به پزشکیان، نسبت به ادامه حمایت ایران از جنگ روسیه در اوکراین هشدار داد. ماکرون هم‌چنین به پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید رژیم ایران گفت که کشور او باید با توقف حمایت از بازیگران بی‌ثبات کننده، از تشدید تنشهای لبنان و اسراییل جلوگیری کند. ماکرون گفت که ایران هم‌چنین باید تشدید نگران‌کننده برنامه هسته‌یی خود را متوقف کند و از سازمانهای بین‌المللی تبعیت کند.

در نهایت، آزادی ۳ گروگان فرانسوی برای بهبود روابط فرانسه و ایران یک الزام است.

 

هم‌چنین تلویزیون ب. اف. ام فرانسه گزارش کرد که ماکرون به پزشکیان گفته است «آزادی فوری سه تبعه فرانسوی که به ناحق به مدت دو سال در زندانهای ایران گروگان بوده‌اند، یک خواسته اجتناب‌ناپذیر و شرط لازم برای بهبود» در روابط پاریس و تهران است.

او هم‌چنین «از رئیس‌جمهور رژیم ایران خواست به تشدید نگران‌کننده برنامه اتمی رژیم ایران پایان بدهد و با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد» و در حالی که مذاکرات از نظر بسیاری ماههاست در نقطهٔ مرگ قرار دارد، خواهان یک «راه‌حل دیپلماتیک» شد.

از سوی دیگر سایت ریاست‌جمهوری رژیم آخوندی با انتشار خبر تماس پزشکیان با ماکرون نوشت: پزشکیان در تماس با امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه خواستار رفع تحریم‌ها و اجرای برجام شد. وی هم‌چنین گفت: حمله احتمالی اسراییل به لبنان تبعات سنگینی برای این رژیم در پی خواهد داشت.

 

متقابلاً سایت رئیس‌جمهور ارتجاع خبر داد:

ماکرون انتخاب پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفته و پزشکیان هم گفته است که: آماده ارتقای روابط با فرانسه بر مبنای صداقت و اعتمادسازی مشترک هستیم.

به‌نوشته سایت پزشکیان وی ضمن ابراز نگرانی شدید از تشدید تنشها در مرزهای جنوبی لبنان با رژیم صهیونیستی، نسبت به تبعات و نتایج هر گونه تجاوز به لبنان هشدار داد و گفته است: رژیم صهیونیستی در صورت حمله به لبنان اشتباهی بزرگ مرتکب خواهد شد که تبعات سنگینی برایشان به همراه خواهد داشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/31b02786-7ba4-452a-8048-00b4c09622bd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات