728 x 90

رویترز: قرار است مذاکرات اتمی وین در روز جمعه متوقف شود

انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اتمی وین
انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اتمی وین

خبرگزاری رویترز در گزارشی از تعویق در مذاکرات وین نوشت: سه دیپلمات روز پنجشنبه ۲۵آذر گفتند، طرف‌های باقی مانده در توافق هسته‌یی ۲۰۱۵ رژیم ایران قصد دارند روز جمعه در ساعت ۱۴۰۰ (۱۳۰۰وقت گرینویچ) برای به تعویق انداختن مذاکرات برای نجات این توافق ملاقات کنند.

رویترز افزود: مذاکرات غیرمستقیم آمریکا و رژیم ایران برای بازگرداندن طرفین به پایبندی کامل به توافق در دور هفتم خود قرار دارد. یکی از دیپلماتها گفت قرار بود در ۲۷دسامبر از سر گرفته شود، در حالی که دیگری یک بازه زمانی بین کریسمس و سال نو را تعیین کرد... .

جو بایدن به‌دنبال احیای این توافق از طریق مذاکرات غیرمستقیم است که در آن مقامات سایر کشورها [ی عضو برجام] - بریتانیا، چین، فرانسه، آلمان، روسیه و هم‌چنین اتحادیه اروپا - بین دیپلمات‌های آمریکایی و رژیم ایران رفت و آمد می‌کنند، زیرا تهران از انجام این مذاکرات در ملاقات مستقیم [با آمریکا] خودداری کرده است.

بریتانیا، فرانسه و آلمان نسبت به احیای این توافق بدبین به‌نظر می‌رسند و روز سه‌شنبه گفتند برای نجات آن ما به‌سرعت در حال رسیدن به پایان راه هستیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02b0e500-e549-41a2-a7e4-6689161ebef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات