728 x 90

رویترز: فرانسه نسبت به اتخاذ موضع ساختگی در مذاکرات اتمی به رژیم ایران هشدار داد

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به رژیم ایران هشدار داد، در دور هفتم مذاکرات احیای برجام که قرار است هشتم آذر در وین برگزار شود، موضع ساختگی اتخاذ نکند، زیرا در این صورت به‌گفته وی برجام را باید پوچ قلمداد کرد.


رویترز روز جمعه ۲۸آبان طی گزارشی نوشت، ژان ایو لودریان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند گفت، آمریکا آماده از سرگیری مذاکرات از جایی است که دور ششم پایان یافت، و در نتیجه می‌توان سریع مذاکرات را به نتیجه رساند. ما هشتم آذر و روزهای بعد از آن خواهیم دید که آیا اراده رژیم ایران هم همین است یا نه؟


شایان ذکر است که سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه یک روز پیش‌تر گفته بود شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در جلسه هفته آینده خود یک پیام قوی به رژیم ایران بفرستد.
علاوه بر آن آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۲۶آبان در گزارش فصلی خود اعلام کرد ایران حدود ١٧.٧کیلو گرم اورانیوم غنی‌شده با خلوص ۶۰درصد دارد، که حاکی از افزایش ٨کیلوگرمی این ماده از ماه اوت تاکنون است.
این میزان غنی‌سازی به آسانی می‌تواند برای ساختن سلاحهای اتمی مورد استفاده قرار بگیرد و این مایه نگرانی قدرتهای جهانی نسبت به برنامه اتمی رژیم ایران است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b1cdae7f-b767-4483-8205-693945b7cf5b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات