728 x 90

رویترز: فرانسه تعیین سفیر جدید در ایران را به‌دنبال توطئه تروریستی علیه مجاهدین متوقف می‌کند

وزارت خارجه فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

مقامات فرانسوی روز چهارشنبه ۲۸شهریور۹۷ گفتند: به‌دنبال توطئه خنثی شده بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون ایران(مجاهدین خلق) در پاریس در ماه ژوئن گذشته، فرانسه قبل از این‌که اطلاعاتی از رژیم ایران دریافت کند سفیر جدیدی برای تهران تعیین نخواهد کرد.

 

خبرگزاری رویتر ۲۸شهریور۹۷

سفیر فرانسه در تابستان ایران را ترک کرده است. ایران نیز سفیر خود در پاریس را هنوز جایگزین نکرده است...

یک دیپلمات ایرانی مستقر در اتریش و سه نفر دیگر مظنون به برنامه‌ریزی برای حمله علیه نشست شورای ملی مقاومت ایران دستگیر شدند. رژیم ایران گفته است که هیچ ربطی با این توطئه ندارد و آن‌را یک عملیات «فریب» که توسط افرادی از داخل خود گروه اپوزیسیون صورت گرفته خوانده است...

منبع ریاست‌جمهوری فرانسه اضافه کرد« ما در حال کار با همدیگر برای روشن ساختن این‌که چه اتفاقی حول این رویداد افتاده هستیم... رژیم ایران قول داده است که حقایق عینی را در هفته‌های آینده به ما بدهد که به ما اجازه خواهد داد تا رابطه دیپلماتیک خودمان را بشکلی که امروز هست ادامه دهیم».

 

تعلیق تعیین سفیر بدلیل توطئه تروریستی

یک منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت تعیین سفیر در واقع در نتیجه این توطئه معلق شده است...

این منبع گفت امانوئل ماکرون احتمالاً این موضوع را با حسن روحانی وقتی که در ۲۵سپتامبر در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با او ملاقات می‌کند مورد گفتگو قرار خواهد داد...

تنشها بین پاریس و تهران در ماههای اخیر افزایش یافته و ماکرون و دولتش به‌طور فزاینده‌یی در مورد فعالیتهای ایران در منطقه خاورمیانه خصوصاً در مورد برنامه موشک بالسیتک آن به‌طور فزاینده‌یی دلسرد شده‌اند.

 

فرانسه دیپلماتهایش را از سفر به ایران منع می‌کند

خبرگزاری رویترز خبر داد دولت فرانسه دیپلماتهایش را از سفر به ایران منع کرد. علت این تصمیم طرح بمب‌گذاری علیه اپوزیسیون ایران در پاریس بوده است.

خبرگزاری رویتر ۲۸اوت۲۰۱۸

پاریس ـ بنا‌ به یک گزارش داخلی که رویتر آن را دیده است، فرانسه به دیپلماتها و مقامات وزارت خارجه‌اش گفته است تمامی سفرهای غیرضروری به ایران را تا مدت نامعلومی به تعویق بیاندازند و در این رابطه به خنثی شدن یک توطئه بمب‌گذاری و سرسخت‌تر شدن روابط تهران نسبت به فرانسه اشاره کرده است.

هر گونه سخت‌تر شدن روابط با فرانسه ممکن است مشکلات بیشتری را برای رژیم ایران ایجاد کند.

فرانسه یکی از قوی‌ترین حامیان برجام بوده که دونالد ترامپ در ماه می‌از آن خارج شد...

بعضی کشورهای اروپایی مانند فرانسه تعهد داده‌اند که ضربه اقتصادی ناشی از تحریمهای آمریکا به ایران را کاهش دهند اما قادر نبوده‌اند شرکتهای اروپایی را به ماندن در ایران متقاعد کنند...

 

موضع خصمانه تهران علیه پاریس

در این گزارش یادداشت آمده است یک توطئه بمب‌گذاری علیه یک گردهمایی که توسط اپوزیسیون تبعیدی ایرانی در حومه پاریس برگزار شده بود و در آن رودی جولیانی وکیل ترامپ شرکت داشت به‌عنوان علامتی از موضع خصمانه تهران نسبت به فرانسه تلقی شده است.

موریس گوردو مونتاین (Gourdault-Montagne) مدیرکل وزارت‌خارجه فرانسه طی یادداشتی نوشته است رفتار مقامات ایران حاکیست موضع آنها نسبت به کشور ما و برخی متحدان ما خصمانه‌تر شده است.

گوردو مونتاین افزود با توجه به ریسکهای امنیتی شناخته شده... از تمامی کارکنان این وزارتخانه چه از مقر اصلی یا در پستهای خارج خواسته شده تا اطلاع ثانوی غیر از کارهای اورژانس، هر گونه برنامه‌های سفر به ایران را به تعویق بیاندازند.

این دستورالعمل همچنین بر اساس یادداشت جداگانه‌ای که به رویترز نشان داده شده، به مقامات ادارات دولتی در خارج از وزارت‌خارجه منتقل شده تا به کارکنانی که قصد مسافرت به ایران دارند نیز داده شود.....(جزئیات بیشتر)

 

در رابطه با توطئه تروریستی رژیم ایران علیه مقاومت ایران در پاریس بیشتر بخوانید:

توطئه حمله تروریستی حکومت ولایت فقیه به گردهمایی بزرگ مجاهدین در پاریس در هم شکسته شد

توطئه حکومت ولایت فقیه برای حمله تروریستی به گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در ویلپنت پاریس درهم شکسته شد. تروریستهای حکومت ولایت فقیه در بلژیک به کمک دیپلمات تروریستهای حکومت ولایت فقیه برای این حمله طراحی کرده بودند.

یک زن و مرد که در این اقدام تروریستی دست داشته‌اند توسط پلیس بلژیک دستگیر شده‌اند. زن در سال۲۰۰۹از ایران به بلژیک آمده بود. در همین رابطه یک دیپلمات حکومت ولایت فقیه در آلمان دستگیر شده است.

پیش از این مقاومت ایران بارها در مورد آماده‌سازیهای تروریستی به‌اصطلاح دیپلماتهای حکومت ولایت فقیه و مزدوران وزارت اطلاعات و نیروی قدس در کشورهای مختلف اروپایی هشدار داده بود.

شورای ملی مقاومت ایران طی اطلاعیه‌یی در این باره نوشت: «اسدالله اسدی دیپلمات آخوندها در اتریش که دستور حمله تروریستی را داد، در آلمان دستگیر شد

یک دیپلمات تروریست رژیم آخوندی به‌نام اسدالله اسدی، طراح اصلی حمله تروریستی به گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس بود که در آلمان دستگیر شده است. این دیپلمات تروریست از مرداد۱۳۹۳ایستگاه اطلاعات رژیم آخوندی در اتریش بوده است. دو تروریست دستگیر شده در بلژیک، امیر سعدونی و نسیم نومنی نام دارند و مقیم آنتورپ هستند.

قبل از اسدالله اسدی، فردی به‌نام مصطفی رودکی رئیس ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در اتریش بود. وی سپس به تهران منتقل شد و در سال ۱۳۹۶برای توطئه علیه مجاهدین در آلبانی رئیس ایستگاه اطلاعات سفارت رژیم در آلبانی شد.

مقاومت ایران خواهان بستن سفارت خانه‌ها و نمایندگیهای رژیم آخوندی، مراکز ترور و جاسوسی و اخراج مأموران اطلاعات و نیروی تروریستی قدس از کشورهای اروپایی گردید.

شورای ملی مقاومت ایران کمیسیون امنیت و ضدتروریسم۱۱تیر ۱۳۹۷(۲ژوییه ۲۰۱۸)»

ظهر شنبه ۹تیر پلیس بلژیک یک عملیات گسترده بازرسی را در دو منطقه بروکسل به اجرا گذاشت که از ساعت ۱۳۳۰تا ۲۱۰۰جریان داشت اما به‌خاطر ادامه تحقیقات، چیزی اعلام نشد.

از شهروندان در این دو منطقه خواسته شد موقتاًً در خانه خود بمانند و ترددها به این منطقه متوقف شد.

خبرنگاران گفتند که صدای شلیک دو تیر هم احتمالاً در تعقیب خودرو مظنون شنیده شده است….. (جزئیات بیشتر)

 

گزارش منابع پلیس فدرال بلژیک درباره توطئه تروریستی علیه مقاومت ایران

پلیس فدرال بلژیک و آژانس امنیت این کشور، درباره توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت ایران در پاریس، اعلام کردند: یک تحقیقات تروریستی توسط دفتر دادستانی این کشور آغاز شده است.

در کادر این تحقیقات یک حکم دستگیری امروز برای امیر س. (سعدونی) متولد ۲۶آوریل ۱۹۸۰و همسرش نسیمه ن. (نعامی) متولد ۲۰سپتامبر ۱۹۸۴که هر دو دارای تابعیت بلژیکی و زاده ایران هستند توسط قاضی مخصوص تحقیقات تروریستی آنتورپ صادر گردید.
آنان به تلاش برای قتل تروریستی و آماده‌سازی یک حمله تروریستی متهم شده‌اند.
هر دو نفر می‌خواستند به یک عمل بمب‌گذاری در ویلپنت فرانسه در روز شنبه ۳۰ژوئن ۲۰۱۸در کنفرانسی که توسط سازمان مجاهدین خلق ایران برگزار شد، دست بزنند.
زوج متهم هنگامی متوقف شدند که سوار بر یک خودروی مرسدس بنز در حرکت بودند و توسط واحدهای مخصوص پلیس متوقف و دستگیر شدند.
در جستجوی این خودرو مواد انفجاری تی آ تی پی TATP و یک مکانیزم چاشنی انفجاری در یک کیف پیدا شد.
این گزارش می‌افزاید: به‌طور همزمان یک مظنون دیگر که به همدستی در این توطئه متهم است بودن به‌نام مهرداد (عارفانی) متولد ۳۱ژوئیه ۱۹۶۳در فرانسه از آزادی دستگیر شد.
همچنین یک دیپلمات رژیم ایران از سفارت رژیم ایران در وین اطریش نیز دستگیر شد.
این گزارش ضمن قدردانی ار همکاری بین کشورهای اروپایی ذیربط می‌افزاید: به این ترتیب پلیس قضایی انورس و سرویسهای فرانسه و دستگاه قضایی آلمان ممانعت از یک عمل تروریستی را ممکن ساختند.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/226a21a9-c829-4825-8cc5-60019858d04d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات