728 x 90

رویترز: شورای ملی مقاومت گفت این معاهده به ایران برای انجام حملات در بلژیک چراغ سبز نشان می‌دهد

دادگاه آنتورپ بلژیک
دادگاه آنتورپ بلژیک

به‌دنبال مذاکرات در کمیسیون خارجی پارلمان بلژیک در مورد لایحه تبادل زندانیان با حکومت آخوندی که بدون رأی‌گیری به پایان رسید و ادامه مذاکرات به‌روز چهارشنبه ساعت ۹صبح موکول شد، خبرگزاری رویترز در گزارشی از لایحه شرم‌آور بین دولت بلژیک و رژیم آخوندی نوشت: قانون‌گذاران بلژیکی روز سه‌شنبه درباره معاهده تبادل زندانیان با تهران که یک گروه ایرانی تبعیدی با آن مخالف است و می‌گوید مغز متفکر طرح بمب‌گذاری در یکی از تجمع‌های خود را آزاد خواهد کرد، بحث کردند.

رویترز افزود: مورد اسدی اولین محاکمه یک مقام ایرانی به اتهام تروریسم در اروپا پس از انقلاب ۱۹۷۹ ایران بود.
شورای ملی مقاومت ایران که تجمع آن در نزدیکی پاریس هدف قرار گرفته بود، این معاهده را "شرم‌آور" خواند و گفت که به ایران برای انجام حملات در بلژیک چراغ سبز نشان می‌دهد.

فرزین هاشمی، در نشست خبری پس از مناظره گفت: «این یک معاهده با دولت شماره یک حامی یا تروریسم در جهان است و فقط برای آزادی یک تروریست محکوم شده است».

جمهوری اسلامی تمامی اتهامات مربوط به تروریسم را رد کرده و اتهامات مربوط به حمله پاریس را یک ترفند «پرچم دروغین» شورای ملی مقاومت اسلامی خواند که به نوبه خود آن را یک گروه تروریستی می‌داند.

چندین قانونگذار ابراز نگرانی کردند که این امر می‌تواند ایران یا دیگران را به گروگان‌گیری بلژیکی‌ها تشویق کند.

این کمیته قرار بود روز سه‌شنبه به این لایحه رأی دهد، اما پس از حدود ۴ساعت بحث، جلسه را به روز چهارشنبه موکول کرد. به احتمال زیاد روز پنجشنبه در صحن ۱۵۰نفره مجلس مورد بحث قرار خواهد گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aadb74f4-115e-4247-b2f8-2305a2c1ba37"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات