728 x 90

رویترز: شرکت سینوپک چین ممکن است میدان نفتی یادآوران را توسعه ندهد

شرکت سینوپک چین
شرکت سینوپک چین

روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت، یک مقام نفتی رژیم ایران گفت قرارداد بین ایران و چین برای توسعه میدان نفتی یادآوران متوقف شده است.

وی افزود:‌ دو کشور در حال مذاکره در خصوص این موضوع هستند.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز:‌ قرارداد برای توسعه فاز دوم میدان یادآوران به‌نحوی نوشته شده بود که شرکت سینوپک چین کارهای توسعه را انجام خواهد داد ولی این کار متوقف شده است.

 

وزیر آخوند روحانی روز سه‌شنبه ۱۶بهمن ۹۷ به اعمال تحریم‌ها توسط آمریکا و قطع رابطه شرکت بزرگ نفت چین CNPC با رژیم ایران اقرار کرده بود و گفته بود:

این‌که برخی می‌گویند ما تمایلی به کار با چین و روسیه نداریم ادعای درستی نیست؛ ما قرارداد فاز ۱۱را به‌گونه‌یی بستیم که چینیها ۳۰درصد این قرارداد را برعهده گرفتند و اکنون که توتال خارج شده بخش اصلی کار در دست چینیها است. برای آزادگان شمالی و جنوبی نیز خارج از مناقصه با شرکت CNPC و در میدان یادآوران نیز بدون مناقصه با شرکت ساینوپک چین وارد مذاکره شدیم اما آنها خودشان ادامه ندادند.

 پول حاصل از فروش نفت رژیم ایران هم‌اکنون به دست رژیم نمی‌رسد و این پول به حسابی در خارج ایران به‌صورت بلوکه شده واریز می‌شود، وی گفت: ما یک میدان نفتی به اسم میدان رام در دریای شمال داریم که وقتی تحریم‌ها بازگشت ۴سال تولید آن متوقف شد در حالی‌که با یک شرکت انگلیسی در آن میدان شریک هستیم و اکنون هم سهم ما از تولیدات این میدان در حسابی به‌صورت بلوکه شده واریز می‌شود؛ همچنین سهم ۱۰درصدی ایران از میدان شاه دنیز و میعانات گازی این میدان به دست ما نمی‌رسد بلکه میعانات گازی را می‌فروشند و پول آن را در حساب جداگانه‌ای بلوکه می‌کنند.

 

همچنین خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی روز ۱۰اردیبهشت۹۸ گفت این کشور آماده است تا با جایگزین کردن تولیدات ایران بعد از پایان معافیتهای داده شده به خریداران نفت خام ایران، پاسخگوی درخواست مصرف‌کنندگان نفت باشد.

وی افزود: «ما موجودی نفت جهان را بررسی می‌کنیم که آیا بالاتر یا پایین‌تر از سطح نرمال است و متعاقباً سطح تولید را تنظیم می‌کنیم. بر اساس آنچه مشاهده کنیم...مایلم بگویم که توافقی خواهد بود»‌.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز ۷اردیبهشت، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن بر «تمایل مشترک» خود برای توقف واردات نفت از ایران تأکید کردند.

 

خبرگزاری رویترز گزارش داد:‌ کره جنوبی به‌دنبال جایگزینی برای نفت ایران است.

کره جنوبی بزرگترین خریدار نفت تلخیص شده(condensate)‌ ایران است، که یک ماده نادر برای سازوکار پتروشیمی ارزش گذاری شده است.

منابع صنعتی و تحلیلگران می‌گویند شرکت کره جنوبی. ایشلون پتروکم SK Incheon Petrochem Co Ltd و بانک سهام نفتی هوندای و هانوا توتال پتروشیمی قرار است یکبار دیگر جهان را برای جایگزین بگردند.

 

همچنین وزیر نفت و گاز هند روز سه‌شنبه ۳ اردیبهشت در واکنش به لغو معافیت صادرات نفت از ایران اعلام کرد کشورش آماده تأمین نیازهای نفتی این کشور از دیگر کشورها است.

وزارت نفت و گاز هند با انتشار بیانیه‌یی گفت: هند دارای طرح و برنامه قوی برای تضمین تأمین نفت در اختیار دارد.

پالایشگاههای هند به‌طور کامل آماده هستند بدون هر گونه مشکلی نیازهای کشور برای بنزین، گازوییل و دیگر تولیدات پتروشیمی را تأمین نمایند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/476a6628-895c-498a-8854-76852fa26cf6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات