728 x 90

رویترز: سازمان ملل اعلام کرد که تانکهای اسراییلی به یک پایگاه نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان حمله کردند

یک تانک اسراییلی در حمله به حزب‌الله لبنان
یک تانک اسراییلی در حمله به حزب‌الله لبنان

رویترز،۲۳مهر نوشت: سازمان ملل اعلام کرد که تانکهای اسراییلی به یک پایگاه نیروهای حافظ صلح در جنوب لبنان حمله کردند، در حالی که پهپادهای حزب‌الله چهار نفر را در حمله‌یی به یک اردوگاه نظامی اسراییل کشتند.

نیروهای حافظ صلح یونیفل گزارش دادند که دو تانک مرکاوای اسراییلی دروازه اصلی یک پایگاه را منهدم کرده و پیش از طلوع روز یکشنبه به‌زور وارد پایگاه شدند. به‌گفته سازمان ملل، پس از خروج تانک‌ها، انفجارهایی در فاصله ۱۰۰ متری رخ داد که موجب انتشار دود و بیماری در میان پرسنل سازمان ملل شد.

ارتش اسراییل نیز اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الله موشکهای ضدتانک به سوی نظامیان اسراییلی شلیک کرده و ۲۵ نفر را زخمی کردند. به‌گفته سخنگوی ارتش اسراییل، یک تانک اسراییلی در جریان حمله برای تخلیه مجروحان زیر آتش قرار گرفت.

نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل، در بیانیه‌یی خطاب به دبیرکل سازمان ملل، خواستار خروج نیروهای یونیفل از مناطق جنگی و پایگاههای نزدیک به حزب‌الله شد. حزب‌الله ادعاهای استفاده از نزدیکی نیروهای حافظ صلح به‌عنوان سپر انسانی را رد کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9484a9d8-ab66-4d06-8fa9-b224e959e226"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات