728 x 90

رویترز: رژیم ایران در پیدا کردن مشتری برای نفت خام شکست خورد

رژیم ایران برای فروش نفت خام  مشتری  پیدا  نکرد
رژیم ایران برای فروش نفت خام مشتری پیدا نکرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد: تلاش رژیم ایران برای پیدا کردن هر گونه خریداری در روز دوشنبه اول بهمن ۹۷ برای فروش نفت به شرکتهای خصوصی برای صدور به بازار شکست خورد.

 

رویترز نوشت: این یک ضربه به تلاشهای رژیم ایران برای دور زدن تحریمهای آمریکا بوده است. با این‌حال در روز دوشنبه برای یک میلیون بشکه که به بازار برای هر بشکه ۵۲دلار عرضه شد هیچ خریداری نبود.

 

در اکتبر تحریمهای آمریکا به اجرا درآمدند و رژیم ایران ۲۸۰هزار بشکه به قیمت ۷۴دلار و دو هفته بعد از آن ۷۰۰هزار بشکه را به قیمت بشکه‌یی ۶۴دلار به فروش رساند.

 

مشتریان ما حاضر نیستند یک بشکه نفت بیشتر بخرند

روز ۱۵دی۹۷ امیرحسین زمانی معاون وزارت نفت کابینه روحانی اعتراف کرد:‌ مشتریان نفت ایران حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از حدی که آمریکا مجاز دانسته، از ایران نفت بخرند.

وی افزود:‌ فشار و نفوذ مالی آمریکا به حدی است که چین، هند، ژاپن، کره جنوبی و بقیه کشورهایی که برای واردات نفت ایران از آمریکا معافیت گرفته‌اند حاضر نیستند یک بشکه بیشتر از معافیتی که گرفته‌اند از ایران نفت خریداری کنند".

از زمان تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، قیمت جهانی نفت اندکی کاهش هم داشته است.

معاون وزیر نفت ایران حاضر نشده میزان دقیق صادرات نفت ایران را اعلام کند و صرفاً اعلام کرده "تلاش مجموعه نفت این است که با فروش حداکثری نفت، منابع کشور را تأمین کنند".

ایالات متحده آمریکا بهار امسال از توافق هسته‌یی با رژیم ایران موسوم به برجام خارج شد. با خروج آمریکا از برجام همه تحریمهای آمریکا که بر اساس این توافق رفع شده بود از جمله تحریمهای نفتی مجدداً از سرگرفته شده است.

زمانی‌نیا اعتراف کرد: ایران فرصت برجام را تا حدودی از دست داد.

 

شرکتهای نفتی روس به وعده خود عمل نکردند

همچنین خبرگزاری حکومتی ایسنا روز سه‌شنبه ۱۱دیماه نوشت که شرکتهای نفتی روس به وعده خود عمل نکردند.

در حالیکه شرکتهای نفتی روسیه در فضای پسابرجام ادعاهایی مبنی بر مشارکت و مذاکره با طرف ایرانی داشته و از طالبان جدی نفت و گاز ایران خود را معرفی کرده‌اند، اما امروز که آمریکا در پشت پرده تعامل با ایران ایستاده، خبری از آنها نیست.

این خبرگزاری به این موضوع اشاره می‌کند که بعد از رونمایی از قراردادهای جدید نفتی توسط ایران، شرکتهای روسی به مرور زمان پای میز مذاکره نشستند و در این راستا شرکتهای لوک اویل، روس نفت، زاروبژنفت، تات نفت، گازپروم و گازپروم نفت با شرکت ملی نفت ایران، تفاهم‌نامه هم امضا کردند.

ولی در ادامه ناگزیر به اعتراف می‌شود که تحریمهای آمریکا بر روی روسیه که در تعامل با این رژیم بود نیز تاثیر گذاشته و می‌نویسد، اما شرکتهای نفتی روسیه که در فضای پسابرجام با بیشترین مشارکت و مذاکره با طرف ایرانی در صدر لیست خواستگاران نفت و گاز ایران ایستادند و هر روز دریچه جدیدی برای حضور در این بازار باز می‌کردند، امروز که آمریکا در پشت پرده تعامل با ایران ایستاده، خبری از آنها نیست و ظاهراً بساط خود را از بازار نفت ایران جمع کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ec0d8837-4939-454a-8e6f-e69da0a978c3"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات