728 x 90

رویترز: رژیم ایران می‌گوید وجوه آزاد شده در کره جنوبی برای «کالاهای غیرتحریمی» استفاده می‌شود

بانک کره جنوبی
بانک کره جنوبی

رویترز روز ۲۱مرداد به‌نقل از رئیس بانک مرکزی رژیم نوشت که وجوه آزاد شده برای ایران در کره جنوبی برای «کالاهای غیرتحریمی» استفاده می‌شود. رئیس بانک مرکزی رژیم ایران روز شنبه گفت که تمام وجوه مسدود شده در کره جنوبی رفع انسداد شده و برای «کالاهای غیرتحریمی» استفاده خواهد شد.
رویترز افزود به نظر می‌رسد پست محمدرضا فرزین در شبکه‌های اجتماعی اظهارات یک روز قبل واشنگتن را تأیید می‌کند که گفته بود برای هر سرمایه‌یی که تحت توافقی که به آزادی پنج آمریکایی از زندان تا حبس خانگی، آزاد شده، محدودیت‌هایی وجود دارد.

 

دویچه‌وله در این باره نوشت:

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی، آزادسازی شش میلیارد دلار از منابع ارزی توقیف شده این کشور در کره جنوبی را تأیید و اعلام کرد: «به‌زودی تمامی این منابع به حساب‌های شش بانک ایرانی در قطر واریز و به‌صورت پرداخت بانکی برای خرید کالاهای غیرتحریمی استفاده می‌شود».

تأکید رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر "خرید کالاهای غیرتحریمی" تأیید صحبت‌های اخیر جان کربی، سخنگوی کاخ‌سفید است که در جمع خبرنگاران گفته بود، ایالات متحده"نظارت کاملی" بر پول‌های آزاد‌شده دارد تا مطمئن شود، کجا و برای چه مقاصدی هزینه می‌شوند.

کربی در این‌باره گفته بود: «راه‌های پیش‌بینی شده برای دسترسی به این پول همان است که در دولت ترامپ بود. این پول تنها برای مصارف انسان‌دوستانه قابل استفاده است و همان نظارتی بر آن اعمال خواهد شد که برای حساب‌های قبلی وجود داشت».

فرزین توضیح داده است که افت ارزش پول ملی کره جنوبی در برابر دلار آمریکا باعث ضرر یک میلیارد دلاری به ایران شده است: «متأسفانه نزدیک به ۷میلیارد دلار از منابع ارزی کشورمان طی سال‌های پایانی دهه۹۰ به‌صورت وون (واحد پول ملی کره جنوبی) به بانک‌های کره جنوبی واریز شده بود و به آن هم، هیچ سودی تعلق نمی‌گرفت. حتی در طی این سال‌ها نیز به‌دلیل کاهش برابری وون به دلار، نزدیک به یک میلیارد دلار آن با کاهش ارزش برابری مواجه شد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08cd0158-dfd5-402c-bbbe-d0628d7f7b85"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات