728 x 90

رویترز: رژیم ایران برای تأثیرگذاری در این دوره از انتخابات آمریکا فعالتر شده است

انتخابات آمریکا
انتخابات آمریکا

رویترز در گزارشی به تاریخ جمعه ۱۶شهریور به‌نقل از یک مقام آمریکایی که اشاره‌یی به نامش نکرد نوشت: «جمهوری اسلامی در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته فعال‌تر شده و تلاش‌های خود را برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان آمریکایی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و کنگره ایالات متحده افزایش داده است».
به گزارش رویترز، این مقام آمریکایی روز جمعه ۱۶شهریور در یک نشست توجیهی با خبرنگاران گفت که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده در حال افزایش هشدارهای محرمانه به افرادی هستند که هدف عملیات نفوذ خارجی قرار گرفته‌اند.
این هشدار در حالی توسط مقام آمریکایی عنوان می‌شود که آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، در اواخر اردیبهشت در نشستی در سنای آمریکا اعلام کرد که روسیه، چین و ایران در تلاشند تا بر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۴ تأثیر بگذارند.
او تأکید کرده بود که این کشورهای خارجی به‌طور فزاینده‌یی از شرکت‌های خصوصی به‌عنوان پوششی برای اجرای عملیات نفوذ در انتخابات آمریکا استفاده می‌کنند که ردیابی عاملان اصلی چنین اقداماتی را دشوارتر می‌کند. 
هاینز، تلاش‌های رژیم ایران برای تضعیف فضای سیاسی رقابتی آمریکا را به‌شدت تهاجمی نامیده بود و این احتمال را مطرح کرد که جمهوری اسلامی در این تلاش‌ها از سرویس‌های اطلاعاتی خود و اینفلوئنسرهای آنلاین مستقر در ایران برای پیشبرد این اقدامات استفاده می‌کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/29d10590-0672-41cc-96ef-1aabf8fab0a4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات