728 x 90

رویترز: رژیم ایران از دادن تصاویر مربوط به سایتهای هسته‌یی خود به آژانس خودداری می‌کند

دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی
دوربینهای نظارتی آژانس در سایتهای اتمی

خبرگزاری رویترز روز یکشنبه ۶تیر گزارش داد رژیم ایران از دادن تصاویر مربوط به سایتهای هسته‌یی خود به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خودداری می‌کند و اظهارات رئیس مجلس رژیم در این باره، می‌تواند گفتگوهای رژیم با قدرتهای بزرگ جهان را در مورد احیای توافق برجام بیش‌از‌پیش پیچیده کند.

رویترز افزود: قالیباف روز یکشنبه گفت: «این توافقنامه منقضی شده است... هر یک از اطلاعات ثبت شده هرگز در اختیار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار نخواهد گرفت و داده‌ها و تصاویر در اختیار ایران باقی می‌ماند».

رویترز در ادامه نوشت: روز جمعه، آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی خواستار پاسخ فوری رژیم در مورد تمدید توافق نظارت شد، نماینده رژیم گفت تهران هیچ تعهدی برای ارائه پاسخ ندارد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه گفت هر گونه عدم موفقیت تهران در تمدید توافقنامه نظارت یک نگرانی جدی برای مذاکرات گسترده‌تر است.

به‌دنبال هشدار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به حکومت آخوندی در مورد دادن پاسخ فوری برای تمدید توافق نظارت و راستی‌آزمایی در برنامه اتمی رژیم، پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع گفت بعد از سه ماهی که گذشت چیزی تمدید نشده است.

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع ۶تیر۱۴۰۰ گفت:

در رابطه با آژانس من قبلاً هم این رو تذکر دادم و الآن هم میگم بعد از اون سه ماهی که گذشت از بعد از اون هیچ چیزی تمدید نشده است و بعد از اون هیچ کدوم از موضوعاتی که ضبط در داخل شده هیچ‌وقت به آژانس داده نمی‌شود و این در اختیار جمهوری اسلامی و قانون دقیقاً داره اجرا میشه.

رویترز روز ۵تیر در گزارش خود درباره مذاکرات وین نوشت: مذاکرات وین که از ماه آوریل شروع شده و حالا توقف خورده است، انتظار می‌رود تا اوایل ژوییه از سرگرفته نشود. اما شکست در تمدید توافق مانیتورینگ میان رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است کل مذاکرات را به هم بریزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/856a954d-4bd1-467e-85e9-b10b6c08680a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات