728 x 90

رویترز: روسیه در رابطه با پهپادهای ساخت ایران با شکست مواجه شده است

پهپاد مهاجر ۶
پهپاد مهاجر ۶

خبرگزاری رویترز روز ۸شهریورماه (۳۰ اوت) گزارش کرد: «به گفته یک مقام ارشد دولت آمریکا، روسیه با پهپادهای ساخت ایران که در ماه جاری از تهران برای استفاده در جنگ با اوکراین به دست آورد، با "شکستهای متعدد" مواجه شده است.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، گفت که آمریکا ارزیابی می‌کند که روسیه طی چند روز در این ماه، پهپادهای مهاجر-۶ و سری شاهد (پهپاد) را دریافت کرده است. این مقام گفت که احتمالاً بخشی از برنامه روسیه برای دستیابی به صدها دستگاه از این قبیل است.

این مقام گفت: «ما ارزیابی می‌کنیم که روسیه قصد دارد از این پهپادهای ایرانی که می‌توانند حملات هوا به سطح، جنگ الکترونیک و هدف‌گیری را در میدان نبرد در اوکراین انجام دهند، استفاده کند»... .

روز دوشنبه، اوکراین، در حالی‌که برای باز پس‌گیری قلمرو تلاش می‌کند، اعلام کرد که خطوط دشمن را در چندین نقطه در نزدیکی شهر جنوبی خرسون شکسته است. مسکو گفت که ضد حمله کی‌یف با گلوله‌باران شهر بندری میکولایف توسط روسیه شکست‌خورده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4c699f40-b1f8-420d-abe6-d73de166077e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات