728 x 90

رویترز: رئیس نهاد ممنوعیت آزمایش اتمی به‌دنبال حل چالش تصویب این معاهده است

راب فلوید رئیس نهاد ممنوعیت آزمایش اتمی
راب فلوید رئیس نهاد ممنوعیت آزمایش اتمی

خبرگزاری رویترز روز ۲۷مرداد نوشت: رئیس جدید نهاد ممنوعیت آزمایش اتمی که بر ممنوعیت آزمایشات اتمی نظارت می‌کند به رویترز گفت: امیدوار است که این ممنوعیت را از طریق تقسیم کردن این مانع اصلی به مجموعه‌های منطقه‌ای به مورد اجرا گذاشته و کشورهایی مانند ایران و پاکستان را مجبور به امضای آن کند.

راب فلوید، سرباز کهنه‌کار ۶۳ساله دیپلماسی هسته‌یی و زیست‌شناس سابق از استرالیا، این ماه در پی پیروزی در انتخابات علیه لاسینا زربو از بورکینا فاسو به‌عنوان رئیس کمیسیون مقدماتی سازمان پیمان منع آزمایش هسته‌یی (CTBTO)، جانشین او شد.


سازمان او در حال حاضر شبکه‌یی شامل بیش از ۳۰۰ ایستگاه نظارتی در سراسر جهان دارد که از فناوریهای لرزه‌ای، هیدروآکوستیک و دیگر فناوریها برای بررسی انفجارهای هسته‌یی مخفی استفاده می‌کنند. لازم‌الاجرا شدن این معاهده به او این امکان را می‌دهد تا بازرسیهای محل را انجام داده و ممنوعیت را الزام‌آور کند.
برای انجام این کار، هشت کشور از ۴۴کشور ذکر شده در ضمیمه معاهده ۱۹۹۶ باید آن را تصویب کنند. چین، مصر، ایران، اسراییل و ایالات متحده امضا کرده‌اند اما تصویب نکرده‌اند. کره شمالی، هند و پاکستان آن را امضا نکرده‌اند.
فلوید در مقر CTBTO در وین گفت، "برخی از این موارد، این بسیار دشوار است که ببینیم چگونه این امر به‌سرعت اتفاق می‌افتد، اما من این نیاز را نادیده نمی‌گیرم و مایلم که به‌طور جداگانه با هر یک از این هشت کشور مشارکت کرده و با آنها در مسیری برای تصویب کار کنم."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b3646e04-230a-4de1-9481-55d653b7d272"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات