728 x 90

رویترز: خریداران ژاپنی ممکن است بعد از آوریل نتوانند نفت رژیم ایران را بارگیری کنند

پالایشگاه نفت - عکس از آرشیو
پالایشگاه نفت - عکس از آرشیو

اتحادیه پترولیوم ژاپن اعلام کرد در صورت عدم تمدید معافیت از تحریم نفتی رژیم ایران، خریداران ژاپنی مایل نیستند از ابتدای آوریل/فروردین نفت ایران را بارگیری کنند.

شرکت نفتی ژاپن (PAJ) روز سه‌شنبه اعلام کرد: خریداران ژاپنی غیرمحتمل است که بتوانند بعد از اول آوریل بدون تداوم معافیت در رابطه با کشورهایی که در حال حاضر معافیت گرفته‌اند، نفت ایران را بارگیری کند، و این به‌دلیل مشکلات پرداخت (پول) است که قبل از تحریمها در ماه می‌ برقرار شده است.

 

توکاشی تسکوکیوکا  Takashi Tsukioka، رئیس PAJ، به خبرنگاران گفت او نمی‌داند ژاپن در طول ۱۸۰روز به چه میزان نفت می‌تواند از ایران خریداری کند.

آمریکا به ژاپن و ۷کشور دیگر در ۵نوامبر معافیت از تحریم‌های نفتی رژیم ایران را داد و اجازه داد تا به‌طور موقت و برای ۱۸۰روز به خرید نفت از رژیم ادامه دهند.

رئیس اتحادیه پترولیوم ژاپن همچنین توضیح داد در سال‌های اخیر ژاپن معمولاً خرید نفت خام را در ماه مارس متوقف می‌کرد زیرا پالایشگاهها منتظر می‌ماندند تا دولت بیمه کشتی‌ها را در سال جدید مالی که در ژاپن در آوریل آغاز می‌شود تمدید کند. مشخص نیست که با خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم نفتی ایران این اقدام در سال جاری هم انجام شود.

تابستان گذشته گروه مالی میتسوبیشی، یو اف جی و واحد بانکی گروه مالی میزوهو به‌دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا، معاملات بانکی با رژیم ایران را متوقف کردند. پیش از این پورتال S&P Global Platts (یک سامانه‌ تخصصی برای تحلیل اطلاعات بازار انرژی در جهان) از احتمال خروج زود هنگام ژاپن از معاملات نفتی با رژیم ایران خبر داده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d7a7f82-9e13-48d1-802a-498df80daca4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات