728 x 90

رویترز: حبیب کعب پس از فریب توسط یک زن مأمور اطلاعات رژیم ایران ربوده شد / یادآوریهایی از روشنگریهای مقاومت ایران درباره ترفندهای فریب رژیم

حبیب کعب پس از فریب توسط یک زن مأمور اطلاعات رژیم ایران ربوده شد
حبیب کعب پس از فریب توسط یک زن مأمور اطلاعات رژیم ایران ربوده شد

رویترز-۲۴آذر۹۹

حبیب کعب پس از فریب توسط یک زن مأمور اطلاعات رژیم ایران ربوده شد

یادآوریهایی از روشنگریهای مقاومت ایران

درباره ترفندهای فریب رژیم پلید آخوندی

و به‌کارگیری مأموران زن توسط وزارت بدنام اطلاعات

خبرگزاری رویترز ۲۴آذر به‌نقل یک مقام ارشد ترکیه، گزارش داد: «حبیب کعب... پس از فریب توسط یک مأمور اطلاعات (رژیم) ایران برای سفر به ترکیه، ... با تزریق مواد مخدر توسط شبکه‌یی که «به‌نیابت از سرویس اطلاعات (رژیم) ایران» عمل می‌کرد، ربوده شد».

گزارش رویترز می‌افزاید... به گفتهٔ این مقام ترکیه، کعب که در سوئد مستقر بود، متقاعد شد برای دیدار با یک زن مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران که بدون اطلاع او برای اطلاعات رژیم کار می‌کرد، به ترکیه پرواز کند. وقتی او به‌محل ملاقات در استانبول رسید، به‌ او موادی تزریق کردند و او را بستند. پلیس استانبول می‌گوید که کعب از آنجا به ‌استان وان و از آنجا با عبور از مرز، به ‌ایران منتقل شده است.

در همین حال مطبوعات ترکیه از دستگیری اعضای باند قاچاق مواد مخدر وابسته به ‌اطلاعات آخوندی خبر دادند که در ربودن حبیب کعب دست داشته‌اند.

تلویزیون سی.ان.ان. ترکیه روز ۱۷آذر گزارش داد: «تصاویر ربودن حبیب کعب... دقیقه به‌دقیقه توسط دوربینهای حفاظتی ضبط شده است.

گزارشها می‌گویند که یک زن مأمور وزرارت اطلاعات کعب را از سوئد به استانبول دعوت کرد... و به ‌او وعدهٔ دیدار و قرض‌دادن ۱۰۰هزار یورو داد. کعب روز ۹اکتبر سوار وانتی شد که فکر می‌کرد آن زن در آنجاست، اما او را ربودند و به ایران منتقل کردند».

مجری سی.ان.ان ترک: تصاویر جدیدی از عملیات مأموران وزارت اطلاعات رژیم ایران برای ربودن حبیب کعب، مخالف این رژیم و بردن او از استانبول به تهران منتشر شد.

گزارش: حبیب کعب مخالف ایرانی که ۱۴سال در سوئد در تبعید زندگی می‌کرد، ساعاتی بعد از رسیدن به‌استانبول، توسط مزدوران رژیم ایران ربوده و به تهران برده شده است.

در روزهای گذشته هم طی یک عملیات مشترک سازمان اطلاعات ملی و پلیس ترکیه، ۹نفر از کسانی که مزدور اطلاعات رژیم و سرکردگان مافیای مواد مخدر «زیندشتی» بوده‌اند، دستگیر و بازداشت شدند.

در تصاویر جدید از عملیات ربودن کعب، یک زن جوان (اطلاعاتی) دیده می‌شود که او را برای آمدن به ترکیه اقناع کرده بود. زنی که در اصل یک مأمور رژیم ایران است، صابرین سعیدی نام دارد. طبق تصاویری که از فرودگاه استانبول به‌دست آمده، سعیدی در فرودگاه تنها نبوده. یک روز بعد، مأمور اطلاعات رژیم که با سعیدی (زن اطلاعاتی) به ترکیه آمده، با مرد دیگری ملاقات می‌کند. در این تصاویر، این دو مرد به یک فروشگاه رفته و اقدام به‌خرید کابل و طنابی می‌کنند که در عملیات ربودن کعب از آن استفاده شده است.

در تصاویر به‌دست آمده از فرودگاه «صابیحا گوک‌جان» استانبول، کعب در حال عبور از چک پاسپورت دیده می‌شود. او سپس یک سیم‌کارت تلفن موبایل می‌خرد. پس از آن سوار تاکسی می‌شود و برای دیدار با صابرین سعیدی به سمت محلهٔ «به‌یلیک دوزو» حرکت می‌کند که او را برای آمدن به‌استانبول اغوا کرده بود.

مخالف ایرانی برای دیدار با سعیدی (زن اطلاعاتی) در یک پمپ‌بنزین از تاکسی پیاده شده و به‌سمت خودروی ون سفیدی می‌رود که فکر می‌کرد، آن زن در آن است. به‌محض باز شدن در، کعب با مأموران رژیم ایران مواجه می‌شود. مزدوران پس از بستن دست و پای کعب، او را بیهوش کردند. همان خودرو ۱۸ساعت بعد در شهر وان دیده می‌شود.

این‌بار، یک ماشین سواری سفیدرنگ آن‌را همراهی می‌کند. هر دو ماشین، در محلات بیرونی شهر به خانه‌یی می‌روند که از آن به‌عنوان خانهٔ امن یاد می‌شود. تقریباً ۲ساعت بعد، ماشین سواری سفید، در حال انتقال کعب به‌سمت مرز ایران دیده می‌شود.

در بازجویی‌های مرتبط با مفقود شدن کعب، طی عملیات مشترک سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه، ۱۵مظنون بازداشت شدند که ۱۳نفر از آنان در بازداشت به‌سر می‌برند و ۲تن دیگر نیز با کنترل‌های عادی، آزاد شده‌اند.

دیلی‌صباح ترکیه نیز در گزارشی، نوشت: «در یک عملیات مشترک، سازمان اطلاعات ملی و پلیس ترکیه، ۱۳جاسوس مظنون (رژیم) ایران را دستگیر کرد. آنها همه عضو باند قاچاق مواد مخدر ناجی شریفی زیندشتی هستند و بعد از تحقیقات فشرده دربارهٔ ناپدید شدن (حبیب کعب) در ماه اکتبر، دستگیر شدند...».

خبرگزاری آناتولی ترکیه ۲۴آذر در گزارشی، می‌نویسد: «ناجی شریف زیندشتی به‌همراه شریکش نیهاد آشان نشستهایی را با عوامل اطلاعاتی (رژیم) ایران در شهرهای تهران و ارومیه با موضوع کعب برگزار کرده و برادر زن وی که ماه اوت به ‌ایران سفر کرده بود، در این نشستها حضور پیدا کرده است. در نتیجهٔ این نشستها مقرر بر این شده است تا ملاقاتی بین صابرین. س (سعیدی) (زن مأمور وزارت اطلاعات) و کعب در استانبول برگزار شود.

صابرین (زن مأمور وزارت اطلاعات) با حمل یک گذرنامه جعلی ایرانی به‌همراه یکی از این افراد از طریق زمینی و قاچاقچیان نیز از طریق هوایی به استانبول آمدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3fc1cdfb-6c1a-4aff-b6a0-a8818a1b0587"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات