728 x 90

رویترز: حامیان مقاومت ایران در برلین دست به اعتراض زده و خواستار پیگرد قانونی رئیسی شدند

اشرف نشانان در برلین
اشرف نشانان در برلین

خبر گزاری رویترز در رابطه با تظاهرات بزرگ حامیان اپوزیسیون ایران در برلین نوشت: روز شنبه۱۹ تیر حامیان اپوزیسیون تبعیدی ایران در برلین و جاهای دیگر گردهم آمدند تا خواستار پیگرد قانونی رئیسی شوند، کسی که آنها او را متهم به جنایت علیه بشریت می‌کنند.

تظاهرات کنندگان که پرچمهایی را تکان می‌دادند در دروازه براندربورگ برلین و نقاط دیگر گرد آمدند و این بخشی از اجلاس جهانی ایران آزاد بود که در آن، سخنرانی‌هایی توسط وزیر خارجه سابق آمریکا مایک پمپئو و نخست‌وزیر اسلونی یانس یانشا را به نمایش گذاشت.

در یک سخنرانی اصلی، مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران، رئیسی را متهم به «مریدی» کرد که مسئول قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۱۹۸۸ است.

عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق‌بشر گفته‌اند که انتخاب رئیسی ضربه‌ای به حقوق‌بشر بود و خواستار آن شدند که وی به‌خاطر نقشش در آنچه که آنها و واشنگتن، آن را اعدامهای فراقانونی هزاران زندانی سیاسی نامیده‌اند، مورد تحقیق قرار گیرد.

در یک سخنرانی آنلاین، پمپئو انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را این‌گونه که «در واقع، یک بایکوتی که رژیم این را می‌داند» توصیف کرد. پمپئو گفت: «این نمایشی است که از پرده بیرون افتاده تا تمام جهان آن را ببیند».

پمپئو رئیسی را به‌عنوان رهبری مورد نکوهش قرار داد که توسط رهبر عالی ایران آیت‌الله علی خامنه‌ای دستچین شده تا به نیابت از حکومت مذهبی «درد، ترس، ادامه چپاول و غارتگری را تحمیل» کند (رویترز ۱۹تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ff28e3c0-f458-4ccb-9103-ed71595d70f6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات