728 x 90

رویترز: جستجو برای یافتن هزاران نفر از مفقودان پس از فاجعه سیل در لیبی با هزاران کشته + پیام خانم مریم رجوی

فاجعه سیل در لیبی
فاجعه سیل در لیبی

پیام خانم مریم رجوی:

 

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه ۲۲شهریور در گزارشی از گذشت سومین روز از فاجعه سیل در لیبی نوشت: جستجوی ناامیدانه برای یافتن هزاران نفر از مفقودان پس از سیل فاجعه‌بار در شهر درنای لیبی، روز چهارشنبه وارد سومین روز خود شد که تاکنون هزاران نفر کشته شده‌اند و انتظار می‌رود تلفات افزایش یابد.


این سیل در اثر طوفان قدرتمندی ایجاد شد که سدهای اطراف را شکست و سیلابی از آب را رها کرد که یک چهارم یا بیشتر از شهر مدیترانه‌ای را ویران کرد و ساختمانها را همراه با ساکنان آنها از بین برد.

مقامات در شرق لیبی می‌گویند که تعداد قربانیان تاکنون بیش از ۵۰۰۰نفر است. یک مدیر بیمارستان در شهر روز دوشنبه به رویترز گفت که ۱۷۰۰جسد در بیمارستان وی شمارش شده و ۵۰۰جسد دیگر نیز در بخشی دیگر از شهر دفن شده‌اند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰۰۰نفر ناپدید شده باشند. اعتقاد بر این است که بسیاری از آنها به دریا کشیده شده‌اند.

روزنامه‌نگاران رویترز که روز سه‌شنبه از درنا بازدید کردند، اجساد بسیاری را دیدند که در راهروهای بیمارستان روی زمین گذاشته شده‌اند و افرادی که به‌دنبال شناسایی بستگان مفقود شده بودند، به‌عنوان کشته‌های بیشتر آورده شدند.

 

الجزیره در همین روز نوشت: یک مقام حکومت وحدت ملی گفت که تلفات سیل به ۶۰۰۰ نفر رسیده است و هزاران نفر هم‌چنان مفقود هستند. دولت شرق لیبی اعلام کرد که تاکنون ۵۳۰۰جسد تنها در درنه شمارش شده است که انتظار می‌رود این تعداد افزایش یابد و حتی دو برابر شود. .

 

آسوشیتدپرس در همین روز در گزارشی از شهر درنا در لیبی نوشت: آژانس مهاجرت سازمان ملل اعلام کرد سیل ویرانگر که شهری ساحلی در شرق لیبی را فرا گرفت، دست‌کم ۳۰هزار نفر را آواره کرده است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت روز چهارشنبه اعلام کرد که سیل خسارت قابل توجهی به زیرساختها در شهر درنا وارد کرده است که تقریباً برای امدادگران بشردوستانه غیرقابل دسترس است.

طوفان مدیترانه‌ای دانیل باعث سیل مرگبار در بسیاری از شهرهای شرقی شد، اما بدترین آسیب آن درنا بود. در حالی که طوفان یکشنبه شب ساحل را درنوردید، ساکنان درنا گفتند که هنگام فرو ریختن سدهای خارج از شهر، صدای انفجارهای شدیدی را شنیدند. سیلاب وادی درنا، رودخانه‌یی را که از کوه‌ها از میان شهر می‌گذرد و به دریا می‌گذرد، فرو برد.

سیل در لیبی - 0

سیل در لیبی - 1

سیل در لیبی - 2

سیل در لیبی - 3

سیل در لیبی - 4

سیل در لیبی - 5

سیل در لیبی - 6

سیل در لیبی - 7

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/41bc348f-017a-4be1-b199-217dbc262138"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات