728 x 90

رویترز:‌ جتهای جنگی رژیم ایران کپی برداری از هواپیمای اف ۵ آمریکا

گزارش رویترز

جتهای جنگی رژیم ایران کپی برداری از هواپیمای اف ۵ آمریکا
جتهای جنگی رژیم ایران کپی برداری از هواپیمای اف ۵ آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داد: به‌دنبال از سرگیری تحریمها علیه تهران، تلویزیون رژیم ایران اعلام کرد ایران تولید هواپیمای جنگی کوثر ساخت داخل را شروع کرده است... رژیم ایران گفته است هواپیمای کوثر، ۱۰۰درصد ساخت داخل است.. ولی برخی کارشناسان نظامی بر این باورند که جتهای جنگی کپی‌برداری از هواپیمای اف ۵هستند که در آمریکا در سالهای ۱۹۶۱ساخته شده‌اند.

 

 

بیشتر بخوانید

رونمایی رژیم ایران از جنگنده کوثر یک بلوف تو خالی و یک فریب است

رونمایی از جنگنده کوثر باعث رسوایی بیشتر رژیم آخوندی شده است. برخی آن را بلوف تو خالی می‌دانند و برخی فریبکاری. چرا که این جنگنده بسیار قدیمی از مدل جنگنده‌های آمریکایی و مربوط به حداقل ۵۰سال پیش است.

 

آمریکا: رونمایی از جنگنده کوثر در ایران فریبکاری است

تیم ارتباطات سایبری در وزارت امور خارجه آمریکا چهارشنبه ۲۲اوت در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توئیتر، رژیم ایران را به دروغ پردازی درباره جنگنده جدیدی که از آن رونمایی کرده، متهم کرد.

در این پیام توئیتری نوشته شده است: «مقامهای رژیم ایران درک کافی از میزان پیشرفت صنعت هواپیما‌سازی ندارند. هواپیمای آنها تا حدود زیادی شبیه جنگنده‌ای است که ایالات متحده چند دهه پیش تولید کرد و رژیم ایران، ناوگانی قدیمی از آن دارد. اما فریب، ابزار اصلی آنها است».

 

جنگنده کوثر بلوف تو خالی

سناتور جوزف لیبرمن مدیر اتحاد علیه ایران اتمی گفت:‌ نیروی هوایی رژیم ایران به هیچ عنوان رقیبی برای آمریکا یا اسراییل یا حتی کشورهای عربی نمی‌تواند باشد. بنابراین رونمایی اخیر این رژیم از یک جنگنده (کوثر) یک بلوف تو خالی است.

 

وال استریت ژورنال نیز نوشت:‌

رژیم ایران آنچه پیشرفته‌ترین جت جنگنده ساخت داخل می‌نامید را رونمایی کرد و در زمانیکه دولت ترامپ تلاش دارد تهران را به‌لحاظ اقتصادی و نظامی تحت فشار بگذارد، توجهات را معطوف به ارتش خود نمود...

داگلاس باری، یک متخصص هواپیماهای نظامی در مؤسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک لندن ابراز تردید کرد که کوثر یک هواپیمای جدید ساخت داخل باشد. وی گفت به‌نظر می‌رسید که این یک نورتروپ اف-۵ساخت آمریکاست که رژیم ایران قبل از انقلاب آن را خریداری کرده است. این کارشناس افزود “فاصله این هواپیما با هواپیماهای جنگنده مدرن زیاد” است.

او گفت: "این جنگنده هیچ تأثیر مادی روی سطح تهدیدی که نیروی هوایی ایران برای دیگر نیروهای هوایی منطقه دارد، ندارد"...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bf383d0a-683b-4417-a654-1b1f05bb3643"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات