728 x 90

رویترز: تلاش طرفهای گفتگوهای اتمی برای متابعت رژیم ایران و آمریکا

گرند هتل وین
گرند هتل وین

خبرگزاری رویترز روز ۷اردیبهشت در مورد دور سوم گفتگوهای قدرتهای جهانی برای احیای توافق هسته‌یی نوشت: دیپلماتها گفتند، طرفهای مذاکره‌کننده در مورد احیای توافق هسته‌یی رژیم ایران روز سه‌شنبه توافق کردند که سرعت تلاش‌ها برای بازگشت مطابقت آمریکا و ایران را تسریع کنند.
رژیم ایران، انگلیس، چین، فرانسه، آلمان و روسیه روز سه‌شنبه سومین دور جلسات را در وین آغاز کردند تا روی گامهایی که بتوان برجام را احیا کرد توافق کنند.
اختلافات اصلی در مورد این است که آمریکا چه تحریم‌هایی را باید حذف کند، رژیم ایران برای از سرگیری تعهدات خود برای مهار برنامه هسته‌یی خود چه اقداماتی را باید انجام دهد و چطور این روند را برای جلب رضایت طرفین دنبال کند.
یک هیأت آمریکایی در مکانی جداگانه در وین حضور دارد و نمایندگان ۵قدرت را قادر می‌سازد تا بین دو طرف رفت و آمد کنند.
سه کارگروه تخصصی وظیفه دارند مهمترین موضوعات را باز کنند و راه‌حلها را تهیه کنند.

در پایان مذاکرات هفته گذشته، آمریکا و متحدان اروپایی آن گفتند که به‌رغم پیشرفت در آخرین گفتگوهای غیرمستقیم، اختلافات جدی هم‌چنان وجود دارد.

 

به گزارش تلویزیون شبکه خبر رژیم ۷ اردیبهشت عراقچی بعد از نشست امروز گفته است: چالشهای سختی را سر راه داریم. نگارش متن کار سختی است. وی گفت: رسیدن به یک متن مورد تفاهم شاید روزها و هفته‌ها کار ببرد. با این حال هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا می‌شود به پایان مسیر مذاکراتی رسید.

وی افزود: هنوز چالشهای سخت بزرگ‌تری داریم که هنوز به راه‌حل‌هایی برای آنها نرسیدیم. چالشهای بزرگ وجود دارد و در کنارش جزییات بسیار سختی وجود دارد که لازم است کلمه به کلمه و عبارت به عبارت بتوانیم درباره آنها توافق کنیم.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/35f1a791-4cac-4e6f-9704-12c438a09a4a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات