728 x 90

رویترز: ایران یک شرکت جعلی منابع انسانی برای ریشه‌کن کردن جاسوسان غیردوست را راه‌اندازی کرده است

شرکت جعلی منابع انسانی توسط هکرهای رژیم ایران
شرکت جعلی منابع انسانی توسط هکرهای رژیم ایران

رویترز در گزارشی به تاریخ چهارشنبه هفتم شهریور خبر از راه‌اندازی یک شرکت جعلی منابع انسانی توسط هکرهای رژیم ایران داد.
رویترز در گزارش خود می‌نویسد «بر اساس تحقیقات جدید ماندیانت شرکت امنیت سایبری ایالات متحده که بخشی از گوگل کلاد آلفابت است، یک گروه هکر ایرانی یک تجارت استخدام حرفه‌یی جعلی را برای جذب مقامات امنیت ملی در سراسر ایران، سوریه و لبنان به دام جاسوسی سایبری، راه‌اندازی کرد.
محققان می‌گویند که هکرهای ارتباط ضعیفی با گروهی به نام ای.پی.تی-۴۲ یا گربه ملوس دارند که اخیراً متهم به هک کردن کمپین ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ شده است.
رویترز در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند «گروه هکری ای.پی.تی-۴۲ به‌طور گسترده به یک بخش اطلاعاتی سپاه پاسداران، یک سازمان نظامی گسترده مستقر در تهران، نسبت داده می‌شود. پلیس اف.بی.آی آمریکا گفته است که در حال بررسی تلاشهای مداوم ای.پی.تی-۴۲ برای مداخله در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا است.
- مأموریت کشف شده توسط ماندیانت حداقل به سال ۲۰۱۷ باز می‌گردد و تا همین اواخر فعال بود. ایرانیها در مقاطع مختلف عملیات خود را طوری جلوه می‌دادند که گویی توسط اسراییلی‌ها کنترل می‌شود. تحلیلگران می‌گویند که هدف احتمالی این جعل هویت شناسایی افرادی در خاورمیانه بود که مایل به فروش اسرار به اسراییل و دیگر دولتهای غربی بودند. کارکنان نظامی و اطلاعاتی مرتبط با متحدان ایران در منطقه را هدف قرار داد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/37b1fb21-a9a1-4486-b4f3-61508f47275c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات