728 x 90

رویترز: ارتش آمریکا به اهداف مرتبط با ایران در سوریه حمله کرد

جنگنده آمریکایی
جنگنده آمریکایی

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، سه‌شنبه ۱شهریور، در گزارشی از حملات هوایی ارتش آمریکا به تأسیسات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه خبر داد.

به گزارش رویترز این حملات حتی زمانی رخ داد که ایالات متحده قصد داشت به پیش‌نویس توافق پیشنهادی اتحادیه اروپا پاسخ دهد که توافق هسته‌یی سال۲۰۱۵ با ایران را که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آن را رها کرد و جو بایدن، رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به‌دنبال احیای آن بود، بازگرداند.

بر اساس اطلاعیه سنتکام، حملات روز سه‌شنبه ۱شهریور به دستور جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است و هدف آن «دفاع و محافظت از نیروهای آمریکایی در برابر حملاتی مانند حملات ۱۵اوت علیه پرسنل آمریکایی توسط گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران بود».

در بیانیه سنتکام آمده است: «رئیس‌جمهور ایالات متحده دستور این حملات را بر اساس اختیارات ماده دوم خود برای محافظت و دفاع از پرسنل ایالات متحده از طریق مختل کردن یا بازدارندگی حملات گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران صادر کرد».

این اولین بار نیست که هواپیماهای جنگی آمریکا به نیروهای تحت حمایت ایران در عراق و سوریه حمله می‌کنند. ایالات متحده در ژوئن سال گذشته تأسیسات عملیاتی و انبار تسلیحات را در دو نقطه در سوریه و یک نقطه در عراق هدف قرار داد... .
پیش از این رسانه‌های بین‌المللی از جمله خبرگزاری رویترز گزارش داده بودند که یک مجتمع نظامی نیروهای ائتلاف به آمریکا در سوریه و نیروهای اپوزیسیون حکومت بشار اسد که از حمایت آمریکا برخوردارند روز ۱۵اوت هدف حمله پهپادی قرار گرفت، اما این حمله تلفاتی در پی نداشت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7811591-4b95-4fe3-8051-c4fb290627ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات