728 x 90

رویترز: اتحادیه اروپا عمده واردات نفت روسیه را ممنوع کرد

تحریم استخراج نفت روسیه
تحریم استخراج نفت روسیه

به گزارش رویترز (۱۰خرداد) رهبران اتحادیه اروپا روز دوشنبه با ممنوعیت واردات بیشتر نفت روسیه به این بلوک ۲۷کشوری موافقت کردند، این در حالیست که نیروهای اوکراین و روسیه در حومه سیویرودونتسک، آخرین شهری که هنوز در کنترل کی‌یف در استان استراتژیک لوهانسک اوکراین است، درگیر هستند.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا، در مورد شدیدترین تحریم‌های اتحادیه علیه مسکو از زمان تهاجم سه ماه پیش به اوکراین، گفت که ممنوعیت توافق شده در نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل بلافاصله بیش از دو سوم واردات نفت از روسیه را پوشش می‌دهد و میزان عظیمی از تأمین مالی ماشین جنگ روسیه از واردات نفت روسیه کاهش می‌دهد.

 

رهبران اتحادیه اروپا گفتند که توافق کرده‌اند تا پایان سال جاری ۹۰درصد واردات نفت از روسیه را کاهش دهند، با معافیتهایی برای مجارستان - کشوری محصور در خشکی که به‌شدت متکی به نفت خام لوله‌کشی از روسیه است - و سایر کشورهایی که نگران تأثیرات اقتصادی این ممنوعیت هستند.

میشل افزود، رهبران اتحادیه اروپا هم‌چنین موافقت کردند که بزرگترین بانک روسیه، اسبربانک، را از سیستم سوئیفت قطع کنند و سه شرکت پخش دولتی دیگر روسیه را ممنوع کنند.

این تصمیم در حالی اعلام شد که روسیه حملات خود را در منطقه دونباس شرقی اوکراین افزایش داده است، جایی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت وضعیت &#۳۹;بسیار دشوار&#۳۹; باقی مانده است... .

 

افزایش قیمت نفت

رویترز در گزارش دیگری در مورد افزایش قیمت نفت نوشت: قیمت نفت روز سه‌شنبه پس از موافقت اتحادیه اروپا برای کاهش واردات نفت از روسیه، افزایش یافت و نگرانی‌ها از کوچک‌تر شدن بازاری که هم‌اکنون هم در بحبوحه افزایش تقاضا پیش از اوج‌گیری فصل رانندگی تابستانی در آمریکا و اروپا تحت فشار است، را افزایش داد.

قیمت نفت برنت برای ماه جولای روز سه‌شنبه ۱.۱۳ دلار افزایش یافت و در ساعت ۰۳۵۹ به وقت گرینویچ به ۱۲۲.۸۰ دلار در هر بشکه رسید...

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با قیمت ۱۱۸.۲۵ دلار در هر بشکه معامله شد که نسبت به هنگام بسته شدن در روز جمعه به ۳.۱۸ دلار رسید. روز دوشنبه به‌دلیل تعطیلات رسمی ایالات متحده، قیمت‌گذاری صورت نگرفت.

هر دو شاخص از روز چهارشنبه افزایش روزانه داشته‌اند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cd396737-05dd-4eb1-aeb7-0537d3e3b7c7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات