728 x 90

رویترز: اتحادیه اروپا علیه فعالیت‌های موشکی و نقش بی‌ثبات کننده رژیم ایران در منطقه

اتحادیه اروپا علیه فعالیت های موشکی و نقش بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه
اتحادیه اروپا علیه فعالیت های موشکی و نقش بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه

 

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۹۷ گزارش داد:

شورای اروپا اعلام کرد شدیداً نگران پرتاب موشک بالستیکی و آزمایشات رژیم ایران است. این اتحادیه رژیم را فراخواند تا به فعالیت‌های خود توقف بزند که بی‌اعتمادی و بی‌ثباتی در منطقه را تشدید کرده است.

شورای اروپا شدیداً نگران فعالیت‌های موشکی ایران است، و ایران را فراخواند از این فعالیتها دست بکشد.

رژیم ایران بایستی از کار روی موشکهای طراحی شده که قادر به حمل تسلیحات هسته‌یی هستند، ممانعت کند.

قطعنامه شورای امنیت که منعقد کننده توافقنامه هسته‌یی ۲۰۱۵ رژیم ایران با قدرتهای جهان است، از این رژیم خواست به مدت ۸سال از فعالیت موشکهای بالستیکی با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌یی خودداری کند.

در این گزارش آمده است شورای اروپا نیز نگرانی‌های خود را در مورد نقش رژیم ایران در افزایش تنشهای روبه رشد خاورمیانه از جمله حمایت از گروهای لبنان و سوریه و نیروهای خود در سوریه ابراز کرد. علاوه بر این از تمامی طرف حسابهای درگیر در یمن، شامل رژیم ایران خواست در راستای پایان دادن به درگیری در منطقه بکوشند.

همچنین شورای اروپا نسبت به پرونده حقوق‌بشر رژیم ایران، با تأکید بر استفاده این کشور از مجازات مرگ ابراز نگرانی کرد، و این رژیم را فراخواند به حقوق مساوی برای زنان و دختران و اقلیتهای احترام بگذارد.

رویترز می‌نویسد شورای اروپا برخوردی دوگانه با موضوع رژیم ایران دارد. از یک‌سو می‌خواهد قرار داد هسته‌یی با این رژیم که دونالد ترامپ از آن بیرون کشید، پابرجا باشد و از سوی دیگر نمی‌تواند شاهد اعمال و طرح های تروریستی این رژیم در خاک اروپا باشد و همچنین در موضوع آزمایشان موشکی این رژیم بی‌تفاوت باشد.

قابل یادآوری است که این خبرگزاری روز ۱۳ بهمن ماه گزارش کرد که کارشناسان می‌گویند هر چند نگران موشکهای بالستیکی برد بلند رژیم ایران هستند، ولی این رژیم در میزان توانمندیهایش گزافه‌گویی می‌کند.

این خبرگزاری۱۳ بهمن ۹۷ افزود: وزیر دفاع رژیم ایران گفت، با برد بیش از ۱۳۰۰کیلومتر، این موشکهای کروز در مدت زمان کوتاه آماده پرواز در ارتفاع پایین می‌شوند.

پروژه آزمایش موشک بالستیک رژیم تحت عنوان پرتاب ماهواره پیام که روز ۲۵ دی ۹۷ انجام شد، با قرار نگرفتن ماهواره در مدار زمین شکست خورد. کشورهای مختلف جهان از جمله فرانسه این آزمایش موشکی را محکوم کردند و آن‌را نقض قطعنامه۲۲۳۱ عنوان کردند.

 

این رسوایی در حالی بود که آخوند روحانی در سخنرانی خودش در گنبدکاووس که پیش از این آزمایش بود به‌نحو مضحکی خبر از پرتاب قریب‌الوقوع ماهواره توسط رژیم به فضا را داده بود.

 

آخوند روحانی – ۲۴ دی ۹۷

ما به‌عنوان کشوری هستیم که در روزهای پیش رو انشاءالله دو ماهواره را به فضا پرتاب خواهیم کرد.

ماهواره پیام که به‌زودی توسط ماهواره بری که ساخت خود ما هست هم ماهواره ساخت دانشگاه ما هست هم ماهواره‌بر یعنی موشکی که این ماهواره را حمل می‌کند این ماهواره در روز ۶نوبت از بالای سر ما عبور خواهد کرد.

 

به‌دنبال این ادعا، وزارت‌خارجه فرانسه در واکنش به حرفهای روحانی اعلام کرد: رژیم ایران باید فوراً از انجام فعالیت‌های موشکی مرتبط با تسلیحات اتمی از جمله آزمایشهای موشکی خودداری کند. برنامه موشکی این رژیم ناقض قطعنامه۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحده می‌باشد.

 

بر اساس اطلاعات مقاومت ایران رژیم آخوندی، برای استمرار فعالیت‌های موشکی، آزمایشات موشکهای بالستیک خود را در پوش پرتاپ موشک ماهواره‌بر تحقیقاتی ادامه می‌دهد.

 

اطلاعات مقاومت ایران همچنین نشان می‌دهد که پرتاب موشک ماهواره‌بر موسوم به پیام که در ۲۵ دی ۹۷ انجام شد و موشک میان‌برد بالستیک ۱۰ آذر ۹۷ قبل از آن انجام شده بود با تأیید شخص خامنه‌ای و تصمیم شورایعالی امنیت رژیم صورت گرفته. پرتاب کلیه موشکهای شهاب۳و موشکهای مشابه مثل موشک سجیل و قدر و موشکهای ماهواره‌بر رژیم که همه آنها قابلیت حمل کلاهک هسته‌یی را دارند، فقط با تأیید خامنه‌ای قابل انجام است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/26451b61-7ba2-42d6-9547-1597fcac4ebd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات