728 x 90

رویترز: ائتلاف عربی مهلتی سه ساعته برای خروج تسلیحات حوثیها از فرودگاه صنعا را تعیین کرد

فرودگاه صنعا
فرودگاه صنعا

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۶فروردین در گزارشی به‌نقل از تلویزیون العربیه متعلق به عربستان سعودی گزارش داد که ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن روز شنبه مهلتی سه ساعته برای حوثی‌های هم‌سو با ایران تعیین کرد تا سلاحها را از فرودگاه صنعا و دو بندر در دریای سرخ (بنادر حدیده و سلیف) خارج کنند.

در این بیانیه آمده است: نگهداری تسلیحات در فرودگاه پایتخت یمن و سایر مناطق غیرنظامی به وضعیت آنها به‌عنوان مناطق امن که هدف حملات هوایی ائتلاف قرار نگیرند پایان می‌دهد.

روز جمعه ۵فروردین حوثیهای وابسته به رژیم ایران در حملاتی به عربستان تاسیسات نفتی آرامکو را هدف قرار دادند.

به گزارش رویترز تأسیسات انباری آرامکو عربستان روز جمعه ۵فروردین هدف حمله حوثی‌ها قرار گرفت و منجر به آتش‌سوزی شد. حوثی‌های یمن اعلام کردند که روز جمعه به تأسیسات نفتی عربستان حمله کردند و ائتلاف تحت رهبری عربستان اعلام کرد که ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی شرکت آرامکو در جده مورد اصابت قرار گرفته و باعث آتش‌سوزی در دو مخزن شد اما تلفات جانی نداشت. یک شاهد عینی گفت که توده بزرگی از دود سیاه بر فراز این شهر در ساحل دریای سرخ، دیده می‌شود...
ویدئوهای تأیید نشده به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی آتش‌سوزی در مخازن نفت در تأسیسات آرامکو در حومه جده را نشان می‌دهد... رسانه‌های دولتی عربستان پیش‌تر گزارش داده بودند که یک مجموعه حملات پهپادی و موشکی حوثی‌ها توسط ائتلاف خنثی شده است.

رویترز در گزارشی دیگر اعلام کرد ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌گوید آتش‌سوزی در تأسیسات نفتی آرامکو تحت کنترل است، تلفات جانی نداشت. ائتلاف به رهبری عربستان روز جمعه اعلام کرد که یک ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی آرامکو در جده هدف حمله قرار گرفته است، اما آتش‌سوزی در دو مخزن در تأسیسات نفتی کنترل شده است.

در پی حمله حوثیهای یمن، آمریکا، انگلستان، فرانسه، مصر، کویت، بحرین، امارات، سودان و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب این حمله را محکوم کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/791e90d4-40ea-4415-8af9-90254bd6e104"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات