728 x 90

رویترز: آمریکا ۴سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) به اوکراین ارسال خواهد کرد

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا
لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا

آمریکا ۴سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) به اوکراین ارسال خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی از واشنگتن نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه ۲۹تیرماه گفت، ایالات متحده در جدیدترین بسته نظامی برای تقویت کی‌یف در مواجهه با حملات شدید نیروهای روسی، ۴سیستم موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) را به اوکراین ارسال خواهد کرد.

پس از استفاده از سلاح‌های غربی برای حمله به خطوط تدارکاتی روسیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در اوایل این هفته به ژنرال‌ها دستور داد تا نابودی موشک‌های دوربرد و سلاح‌های توپخانه اوکراین را در اولویت قرار دهند.

 

ولادیمیر هاوریلوف، معاون وزیر دفاع اوکراین، در مصاحبه‌یی با تایمز لندن گفت ارتش اوکراین در حال ایجاد قابلیت‌های موشکی ضدکشتی خود است و در این رابطه تسلیحات دوربرد لازم را از کشورهای دیگر دریافت می‌کند.

تایمز لندن خاطرنشان کرد ناوهای جنگی روسیه در دریای سیاه مرتباً با شلیک موشک‌های کروز زیرساخت‌های اوکراین را در مناطق جنوبی هدف قرار می‌دهند. موقعیت این کشتی‌ها به‌گونه‌ای است که مانع از صادرات غلات اوکراین از بنادری مانند اودسا شده است.

معاون وزیر دفاع اوکراین در این مصاحبه گفت اوکراین در حال آماده شدن برای نابودی ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه و بازپس‌گیری شبه‌جزیره کریمه است(تایمز لندن ۲۸تیرماه).

 

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید، به خبرنگاران گفت: روسیه در حال آغاز طرحی است که می‌توان آن را نسخه دیگری از «بازی الحاق» نامید. وی با استناد به شواهدی که توسط آژانس‌های اطلاعاتی غربی جمع‌آوری شده گفت روسیه تصمیم دارد مناطق خرسون، زاپروژیا و دونباس را با نقض آشکار تمامیت ارضی اوکراین، تصرف و به خاک خود ضمیمه کند. وی هم‌چنین گفت: آمریکا و شرکای آن با اعمال تحریم‌هایی علیه برخی از فرمانداران محلی و منطقه‌ای که از طرف روسیه در سرزمین‌های اشغال شده منصوب شده‌اند، به چنین اعمالی پاسخ خواهد داد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید افزود: واشنگتن اجازه نخواهد داد چنین الحاق‌هایی از جانب روسیه بدون مجازات باقی بماند. آمریکا متعهد است تا روسیه را با تحریم‌های بیشتری روبه‌رو کند و این کشور را در سطح بین‌المللی، بیشتر از آنچه اکنون هست ایزوله و طرد کند(تلویزیون سی.اسپین ۲۸تیرماه).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a61830b7-8bc9-4d4e-8ed9-ee06847e3e93"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات