728 x 90

رویترز: آمریکا می‌گوید درخواستهای مکرر جدید ایران در مذاکرات اتمی نشان‌دهنده عدم جدیت است

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

رویترز روز سه‌شنبه ۱۴تیر درباره خواسته‌های رژیم آخوندی در مذاکرات اتمی (برجام) نوشت: آمریکا می‌گوید درخواستهای مکرر جدید ایران در مذاکرات اتمی نشان‌دهنده عدم جدیت است.

ند پرایس، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت ایران در هفته‌ها و ماه‌های اخیر بارها خواسته‌های خارج از کادر مطرح کرده است که فراتر از توافق اتمی منعقد شده در سال۲۰۱۵ است. او افزود مطالبات جدید حاکی از عدم جدیت از طرف تهران است.

رویترز افزود: مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن با هدف شکستن بن‌بست در مورد چگونگی نجات پیمان هسته‌یی ۲۰۱۵ ایران، هفته گذشته در دوحه قطر بدون پیشرفت مورد انتظار پایان یافت.

ند پرایس گفت در حال حاضر برنامه‌ریزی دور دیگری از مذاکرات با ایران وجود ندارد.

ند پرایس در کنفرانس خبری خود گفت: ایران در هفته‌های اخیر و ماههای اخیر به‌جای آن که آن تعهدات سیاسی را اجرا کنند که بازگشت به تبعیت از برجام بود، مستمراً درخواستهای خارج از چارچوب مطرح کرده است. درخواستها و موضوعاتی که فراتر از چارچوب برجام رفته است. برجام فقط و فقط در مورد برنامه اتمی ایران است. ارائه هر چیزی که فراتر از محدوده برجام باشد نشان‌دهنده عدم جدیت است. نشان‌دهنده متعهد نبودن است و این متأسفانه چیزی بوده که تیم ما یک بار دیگر در دوحه مشاهده کرده است. ما مایوس شدیم که ایران یک بار دیگر نتوانست به‌طور مثبتی به ابتکارعمل اتحادیه اروپا پاسخ دهد و پیشرفتی صورت نگرفت. همان‌طور که شنیدید ما از موضوع منحرف شده‌ایم. جایی که پیشرفتی نباشد به‌مثابه واگشت است. زمان بسیار مهم است ما این را گفته‌ایم زیرا قرار نیست این توافق تا ابد روی میز بماند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6646418a-ed25-439f-93d8-90f9c35cabf9"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات