728 x 90

رویترز: آمریکا تصمیم به کاهش صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز گرفته است

سکوهای نفتی - عکس از آرشیو
سکوهای نفتی - عکس از آرشیو

خبرگزاری رویترز به‌ نقل از دو منبع مطلع نوشت آمریکا قصد کاهش صادرات نفت رژیم ایران تا حدود ۲۰درصد و به زیر یک میلیون بشکه در روز از ماه مه را دارد.

 

یکی از منابع به خبرگزاری رویترز گفته است: در حال حاضر هدف آمریکا این است که کل صادرات نفت ایران به زیر یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند.

منابع خبری مذکور در گزارش ۲۲اسفند ماه رویترز گفته‌اند دولت دونالد ترامپ متوجه پیامدهای قطع کل صادرات نفت ایران، بر بازارهای جهانی هست و «به صفر رساندن آن ممکن است سخت باشد».

مایک پومپئو، وزیر خارجه ایالات متحده در یک سخنرانی در ایالت تگزاس در جمع مدیران شرکت‌های بزرگ نفتی جهان و شماری از وزیران نفت، گفته بود آمریکا هم‌چنان متعهد به قطع کامل صادرات نفت ایران است. وی گفت: " رژیم ایران از صادرات انرژی برای گسترش نفوذ خود در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند".


مایک پمپئو با اشاره به سیاست‌های رژیم آخوندی در استفاده از منابع انرژی کشور در جهت منافع خود و نه مردم ایران گفت، جمهوری اسلامی از صادرات نفت و گاز برای گسترش نفوذ خود در منطقه استفاده می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا در بخشی از سخنان خود در کنفرانس «تغییر شکل انرژی آینده» روز سه‌شنبه ۲۱اسفند در هیوستون گفت، رژیم ایران از صادرات انرژی برای گسترش نفوذ خود در سراسر خاورمیانه استفاده می‌کند، به‌ویژه در عراق، و این در حالی است که ایالات متحده تلاش می‌کند یک عراق مستقل و با اقتدار شکل بگیرد.

وی افزود: «ما در ماه‌های گذشته سخت تلاش کردیم صادرات نفت خام رژیم ایران را به جهان کاهش دهیم و رهبران این رژیم را متقاعد کنیم که از شهروندان خود مراقبت کنند و هر آنچه مردم می‌خواهند را به آنها بدهد، و در عین‌حال خطر ترور و بی‌ثباتی را در سراسر خاورمیانه کاهش دهیم.»

 

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا اعلام کرد "درآمد رژیم ایران ده میلیارد دلار کاهش یافت و روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت این رژیم از بازار جهانی حذف شد".

وی که چهارشنبه ۲۲اسفند ۹۷ در کنفرانس انرژی "سراویک" در شهر هیوستون تگزاس سخنرانی می‌کرد درباره معافیت تجارت نفتی برخی کشورها با رژیم ایران گفت: "این معافیت دائمی نیست و همه کشورها باید واردات نفت از ایران را متوقف کنند".

 

«استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا هم از کشورها خواست واردات نفت ایران را متوقف کنند. وی که روز چهارشنبه در کنفرانس انرژی «سراویک» در هیوستون آمریکا سخنرانی می‌کرد گفت: "معافیت‌های صادر شده درباره تحریم نفتی ایران موقتی است و همه کشورها باید فوراً واردات نفت از ایران را متوقف کنند".

 

روز سه‌شنبه ۲۱اسفند ۹۷ سیگال مندلکر از ایجاد یک نهاد جدید مالی توسط آمریکا برای نظارت بر فعالیت‌های رژیم ایران خبر داد.
سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در جلسه کمیته فرعی مجلس تخصیص بودجه مجلس نمایندگان، رژیم ایران را "بزرگ‌ترین حامی تروریسم" دانست.
سیگال مندلکر گفت:‌ آمریکا به فشار حداکثری خود علیه رژیم ایران ادامه می‌دهد تا با تروریسم، تکثیر تسلیحات و رفتارهای بی‌ثبات‌کننده این رژیم مقابله کند.
مندلکر گفت آمریکا روشی گسترده و تام برای مقابله با فعالیت‌های مالی نامشروع رژیم ایران طراحی کرده است. وی از تشکیل چند مکانیسم سازمانی برای دسترسی به اهداف خبر داده است.
معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:‌«بخشی با عنوان واحد تاثیر استراتژیک راه می‌اندازیم که روی فعالیت‌هایی مانند ایران، داعش، روسیه، کره شمالی، واحد پول مجازی، حقوق‌بشر و فساد متمرکز شده است».
او افزود:‌«یک بخش دیگر، طرح ادغامی است. ما فعالیت بخش امور تروریسم و اطلاعات مالی را با دیگر نهاد‌های مرتبط در مورد مقابله با رژیم ایران هماهنگ کردیم. هسته ائتلاف مقابله با فعالیت مالی رژیم ایران با دیگر نهادها مرتبط است و طی برنامه‌یی با تمامی فعالیت‌های نامشروع ایران و دیگر بازیگرانی که مورد حمایت ایران هستند، مقابله می‌کند.»
سیگال مندلکر در شرح اولویت‌های استراتژیک برای آمریکا در جهان، رژیم ایران را در صدر این فهرست آورده و گفته است: «ما تمامی فعالیت‌هایی که بانک مرکزی ایران انجام می‌دهد تا در خفا هزینه‌های تروریستی را گردش دهد، برملا کرده‌ایم. حدود پنج ماه پیش شبکه‌یی بین رژیم ایران، روسیه و سوریه که مسئول انتقال نفت به رژیم اسد بود و همچنین انتقال پول نقد به سپاه قدس، حزب‌الله و حماس را انجام می‌داد. همان روز ما دست به کار شده و در اقدامی هماهنگ هشداری برای تمامی انتقال‌های دریایی صادر کردیم و به تمامی کشورهای خارجی، مسئولان بندرها و شرکت‌های بیمه خطر هر گونه تسهیل در انتقال نفت به سوریه را بازگو کردیم.»
مندلکر همچنین گفت: «بخش دیگری از این فشارها روی فعالیت‌های نامشروع رژیم ایران در قالب شرکت‌های هوایی است.»

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5ec5df7d-6dac-454b-a573-af8f7d963071"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات