728 x 90

رویترز: آمریکا در اقدام تحریمی، توانمندسازهای تولید پهپاد ایران را هدف قرار می‌دهد

خزانه‌داری آمریکا
خزانه‌داری آمریکا

خبرگزاری رویترز، نوشت: آمریکا در اقدام تحریمی، توانمندسازهای تولید پهپاد رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد.
آمریکا روز جمعه ۱۱خرداد ۱۴۰۳ تحریم‌هایی را علیه نهادهایی که متهم به فعال کردن برنامه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران هستند، در آخرین اقدام واشنگتن به‌منظور ایجاد اختلال در تولید و تکثیر هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) مورد استفاده روسیه علیه اوکراین، صادر کرد.
برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی، گفت: اقدام امروز تعهد ما را برای ایجاد اختلال در تولید و تکثیر پهپادهای مرگبار رژیم ایران که هم‌چنان توسط روسیه علیه اوکراین و توسط نیروهای نیابتی تروریستهای منطقه علیه نیروهای ما استفاده می‌شود، تقویت می‌کند.
خزانه‌داری به تحمیل هزینه بر کسانی که به‌دنبال تأمین قطعات مورد نیاز ایران برای برنامه‌های پهپاد خود هستند و امکان ارسال این سلاحها به عوامل بی‌ثبات‌کننده در سراسر جهان را دارند، ادامه خواهد داد.
وزارت خزانه‌داری اعلام کرد ۴نهادی را که قطعات حیاتی برنامه هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران را تهیه کرده‌اند و هم‌چنین یکی از مدیران سازمان صنایع هوایی رژیم ایران (IAIO)، یکی از شرکت‌های تابعه وزارت دفاع و لجستیک نیروهای مسلح ایران (MODAFL) را تحریم کرده است.
وزارت خزانه‌داری گفت افشین خواجه فرد، رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر تلاشهای این سازمان برای تولید پهپادها و موشکها نظارت دارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a123ceca-acda-4c5e-ae15-1845afd82cf1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات