728 x 90

رویترز: دیپلماتها می‌گویند هیچ نشانه‌یی وجود ندارد که رژیم ایران از متن اتحادیه اروپا برای توافق اتمی پیروی کند

مذاکرات وین
مذاکرات وین

رویترز روز دوشنبه ۲۴مرداد گزارش داد: دیپلمات‌ها، تحلیلگران و مقامات می‌پرسند آیا تهران و واشنگتن پیشنهاد «نهایی» اتحادیه اروپا برای احیای برجام را می‌پذیرند یا نه، هیچ‌کدام احتمالاً این توافق را مرده اعلام نخواهند کرد زیرا زنده نگه‌داشتن آن در خدمت منافع هر دو طرف است.
یک دیپلمات اروپایی که نخواست نامش فاش شود، گفت: هر دو طرف از وضعیت موجود راضی هستند.
یک مقام ارشد رژیم ایران که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما عجله‌یی نداریم».
دیپلماتها گفتند اتحادیه اروپا به طرفین گفته است انتظار دارد در ۱۵اوت-۲۴ مرداد- پاسخی دریافت کند، اما این هنوز تأیید نشده است. تاکنون هیچ نشانه‌یی وجود ندارد که رژیم ایران قصد پذیرش پیش‌نویس متن اتحادیه اروپا را داشته باشد

آمریکا اعلام کرده در حال مطالعه متن است و همان‌طور که خواسته شده پاسخ خواهد داد تا به‌سرعت توافقی را بر اساس پیشنهادات اتحادیه اروپا منعقد کند، .

وزیر خارجه رژیم در جمع خبرنگاران گفت: تصمیم کشور این است که چنان‌چه خطوط قرمز ما تعیین شود ما برای رسیدن به توافق مشکلی نداریم. یکی از دلایل طولانی شدن این است که نمی‌خواهیم از خطوط قرمز عبور کنیم.

 

تلویزیون شبکه خبر رژیم: وزیر امور خارجه امروز در نشست با خبرنگاران با بیان این‌که تا ۱۲ امشب آخرین جمع‌بندی خود را به‌صورت مکتوب به هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم تصریح کرد اگر آمریکا انعطاف نشان دهد در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم

عبداللهیان: طرف آمریکایی در مذاکرات اخیر وین در حد نسبی در دو موضوع انعطاف شفاهی خودش را بیان کرده این باید تبدیل به متن بشه و در موضوع سوم هم برای ما مهم هست که به مسأله تضمین‌ها برمی‌گرده که ما گارانتی لازم و انعطاف لازم و واقع‌بینی طرف آمریکایی رو داشته باشیم امیدوار هستم روزهای آینده حتماً روزهای مهمی هست برای توافق هسته‌یی اگر آمریکا این انعطاف واقع‌بینی رو نشون بده ما در روزهای آینده به نقطه توافق می‌رسیم اگر نشون نده دنیا آخر نخواهد شد از پلن بی‌آنها صحبت می‌کنند ما هم پلن بی‌خودمون رو داریم ولی معتقد هستیم که در نهایت این موضوع با واقع‌بینی همه طرف‌ها از مسیر مذاکراتی باید به نتیجه برسد.

 

کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیشرفتهای نسبی در مذاکرات وین حاصل شده است اما این پیشرفتها به‌صورت کامل تأمین کننده مطالبات قانونی نظام نبوده است. انتظارات دیگری از طرف مقابل داریم و معتقد هستیم که باید تمام منافع ما تأمین شود.

وی افزود: ما به توافق نزدیک هستیم مشروط به این‌که خطوط قرمز ما رعایت شود. در ادامه گفتگوهایی که سابقاً در وین و بعد در دوحه انجام شده بود نشست دیگری را در وین داشتیم. اینها گفت و گوهای سنگین و قابل پیشرفتی بود و پیشرفتهای نسبی داشتیم و حرکت رو به جلو بوده است.

سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم گفت: گفتگوهای تکمیلی در پایتخت ها در حال انجام شدن است و قرار است نظرات تکمیلی به طرح نهایی بورل ارائه شود. مشوررت‌ها در عالیترین سطوح در تهران انجام شد و در حال انجام است (خبرگزاری ایرنا: ۲۴مرداد ۱۴۰۱).

 

عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: بررسی دور جدید مذاکرات اتمی در جلسه این کمیسیون برگزار شد. باید مذاکرات منجر به رفع تحریم‌ها شود و انتفاع اقتصادی به نظام برسد.

جام‌جم آنلاین (رژیم) ۲۴مرداد ۱۴۰۱

 

فدامالکی عضو کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع: هنوز متن کامل پیش‌نویس توافق منتشر نشده و تنها مفادی از آن در اختیار اعضای کمیسیون قرار دارد.

خبرگزاری فارس (رژیم) ۲۴مرداد ۱۴۰۱

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5c9d772-839d-4a24-ad1f-81c215753342"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات