728 x 90

رونمایی از لیزرهای ضدپهپاد همزمان با سفر بایدن به اسراییل

مقابله با لیزرهای ضد پهپاد رژیم
مقابله با لیزرهای ضد پهپاد رژیم

بارونس به نقل از خبرگزاری فرانسه روز ۲۲تیرماه درباره سفر بایدن به منطقه خلیج فارس نوشت: لحظاتی پس از آن که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تل آویو به زمین بنشیند، ارتش اسراییل سخت افزار جدیدی را به او نشان می‌دهد که می‌گوید برای مقابله با ایران ضروری است: لیزرهای ضد پهپاد.

در حالی که اسراییل مدت‌هاست به‌دلیل تلاش‌هایش برای خنثی کردن جاه‌طلبیهای هسته‌یی تهران دارای شهرت شده است، مقامات اسراییلی به‌طور فزاینده‌یی زنگ خطر را در مورد ناوگان پهپادهای رژیم ایران به صدا در آورده‌اند.

در ماه جاری، ارتش اسراییل اعلام کرد که در مجموع چهار پهپاد غیرمسلح را که به سمت یک سکوی گازی فراساحلی حرکت می‌کردند، رهگیری کرده است. این پهپادها ساخت ایران بوده و توسط گروه لبنانی حزب‌الله که مورد حمایت تهران است به فضا پرتاب شده است.

 

با افزایش نگرانیها در مورد جنگ پهپادی، اسراییل امیدوار است این سیستم جدید «سپر آهنین» آسمان وی را ایمن کند. در حالی که هنوز این سیستم عملیاتی نشده است، این سخت افزار نظامی در ماه آوریل توسط نخست‌وزیر وقت نفتالی بنت به‌عنوان یک «تغییر دهنده بازی» توصیف شد.

ارائه چنین فناوری به بایدن یک حرکت استراتژیک برای اسراییل است، که باعث شد واشنگتن یک بسته میلیارد دلاری را در ماه سپتامبر برای سیستم فعال گنبد آهنین اسراییل تصویب کند.

این سیستم دفاعی بارها برای رهگیری موشک‌های شلیک شده توسط شبه‌نظامیان از نوار غزه که تحت کنترل حماس متحد ایران است، استفاده شده است.

هزینه گنبد آهنین برای هر شلیک [برای رهگیری ضدهوائی] تقریباً ۵۰۰۰۰دلار است.

وی گفت: سیستم دفاعی جدید «بی صدا» است و می‌تواند «پهپادها، خمپاره‌ها، راکت ها و موشک‌های ضدتانک ورودی را رهگیری کند»... .

رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه پس از دیدار با مقامات اسراییلی و فلسطینی به عربستان سعودی، رقیب اصلی منطقه‌ای ایران، سفر خواهد کرد.

عربستان سعودی و همسایه‌اش امارات متحده عربی هر دو از سال۲۰۱۹ مورد حمله پهپادی شورشیان حوثی یمن تحت حمایت ایران قرار گرفته‌اند.

 

بر اساس مقاله‌ای که توسط اندیشکده شورای اروپا در روابط خارجی منتشر شده است، تهران خود را به‌عنوان یک قدرت پهپادی بزرگ در منطقه معرفی می‌کند.

در این گزارش ماه مه آمده است: «این کشور ناوگان پهپادهای گسترده خود را در طول سالیان متمادی، عمدتاً به‌دلیل ضرورت آن، با هدف جبران نیروی هوایی قدیمی و رو به زوال خود، که توسط دهه‌ها تحریم ضربه خورده است، ایجاد کرد.»

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7e4bf4a4-8f07-4b81-90c2-04095a346a69"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات