728 x 90

روند فزاینده اعدامها همزمان با گسترش خیزشهای مردمی، اعدام ۲۴زندانی در ۴روز

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

روند فزاینده اعدامها همزمان با گسترش خیزشهای مردمی، اعدام ۲۴زندانی در ۴روز

رژیم ضدبشری آخوندی همزمان با گسترش خیزشها و اعتراضات اجتماعی اعدامهای جنایتکارانه و جمعی را تشدید کرده است. دژخیمان طی روزهای سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه ۱۷ تا ۱۹خرداد ۱۲زندانی را در زندانهای کرمانشاه، ایلام، بیرجند، اردبیل، خلخال، اهواز، اصفهان و آمل حلق‌آویز کردند. روز ۱۶خرداد نیز ۱۲زندانی از هموطنان بلوچ در زندان زاهدان حلق‌آویز شدند.

سه‌شنبه ۱۷خرداد نیز دو تن از هموطنان عرب، ماجد عموری و قدیر ناصری در زندان سپیدار اهواز اعدام شدند. ماجد عموری ۲۵ساله اهل رامشیر در سال۱۳۹۷ هنگام دستگیری برادرش به مقاومت در برابر مزدوران رژیم پرداخت که به هلاکت یک افسر نیروی سرکوبگر انتظامی انجامید. قدیر ناصری ۲۳ساله در ۳۱خرداد ۱۳۹۵ در ۱۷سالگی در جریان حمله مزدوران به محل سکونتش در ماهشهر به مقاومت پرداخت که دو تن از مزدوران به هلاکت رسیدند. در همین روز یک زندانی به‌نام احمد بارانزهی را در زندان دستگرد اصفهان به‌دار آویختند.

روز پنجشنبه یک زندانی به‌نام درود یوسف‌بیگی در زندان کرمانشاه و یک زندانی به‌نام جواد امینی در زندان آمل، روز چهارشنبه ۳ زندانی به‌نامهای ستار ارغنده، خسرو تارک و کمال بیانی در زندان ایلام حلق‌آویز شدند. ستار ارغنده از ۱۸سال پیش و خسرو تارک از ۷سال پیش در زندان بودند.

همزمان در روز چهارشنبه، یک زندانی بلوچ به‌نام محمدرضا نارویی در زندان بیرجند و دو زندانی به‌نامهای حجت آسیابانی و سجاد تکروی در زندان اردبیل و یک زندانی به‌نام اصغر (حمید) حبیبی در زندان خلخال حلق‌آویز شدند. اصغر حبیبی از ۱۰سال پیش در زندان به‌سر می‌برد.

 

مقاومت ایران ملل متحد و عموم مراجع مدافع حقوق‌بشر و هم‌چنین اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به محکومیت اعدام‌های جنایتکارانه در ایران و اقدام فوری برای نجات جان هزاران زندانی محکوم به اعدام فرا می‌خواند و خواستار ارجاع پرونده نقض وحشیانه و سیستماتیک حقوق‌بشر به شورای امنیت و قرار گرفتن سردمداران رژیم آخوندی به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت در برابر عدالت است.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۰خرداد۱۴۰۱ (۱۰ژوئن۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0cfed897-8e83-407b-85b1-a428710d932d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات