728 x 90

روزنامهٔ النهار العربی لبنان: گزارش منتشر شده توسط «قیام تا سرنگونی» افشای اختلافات در داخل کنسولگری رژیم ایران در حلب

روزنامهٔ النهار العربی لبنان
روزنامهٔ النهار العربی لبنان

روزنامهٔ النهار العربی لبنان طی گزارشی در رابطه با تسخیر وبسایتهای وزارت‌خارجه رژیم ایران نوشت: «گزارش منتشر شده توسط «قیام تا سرنگونی»، فاش ساخت که بر اساس اسنادی که از سایت وزارت‌خارجه (رژیم) ایران به‌بیرون درز کرده، در کنسولگری این رژیم در استان حلب، میان سرکردگان نظامی اختلاف وجود دارد و در این محل که دارای ماهیت شبه‌نظامی و در ارتباط با نیروی قدس است و توسط این سرکردگان (آن) مدیریت می‌شود، کار دیپلماتیک انجام نمی‌شود.

گزارش خاطرنشان می‌سازد که «این کنسولگری مقر سرکردگان (نیروی قدس) در حلب و شمال سوریه به‌سرکردگی حاج سلمان (سید نواب نوری) بود و به‌عنوان کنسولگری (رژیم) ایران در حلب انتخاب شد».

گزارش فاش‌شده شامل جزئیات حادثه‌یی است که شکاف میان سرکردگان کنسولگری را مستند می‌کند: «روز شنبه ٢١می٢٠٢٢ کنسولگری بسته شد و ورود مردم و خودروها با هماهنگی صورت گرفت؛ اما حاج‌سلمان وارد شد و اعتراض کرد و به‌نیروهای خود دستور داد که سلاحهای نیروهای امنیتی وزارت‌خارجهٔ (رژیم) ایران و کلیدهای در کنسولگری و (هم‌چنین) بیسیم را از نگهبان (آنجا) ایوب پناهی تحویل بگیرند. این تنش با تهیهٔ صورت‌جلسه‌یی با معاونان نوری به‌پایان رسید که او در آن به‌عنوان سرکنسول منتخب، مسئولیت حفاظت از هیأت را به‌ حاج‌سلمان محول کرد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/30092fcf-860e-4dcc-966d-a06ab0d2ae6d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات