728 x 90

روزنامهٔ حکومتی: افزایش گرانی و تورم در حوزهٔ بهداشت و درمان، باعث رشد فقر در ایران شده است

افزایش گرانی و تورم در حوزهٔ بهداشت و درمان
افزایش گرانی و تورم در حوزهٔ بهداشت و درمان

روزنامهٔ حکومتی اقتصاد پویا ۲۷ آذر: افزایش گرانی و تورم در حوزهٔ بهداشت و درمان، باعث رشد فقر در ایران شده و شرایط آن‌قدر وخیم است که این بار اقشار متوسط جامعه هم در امان نیستند و با سرعتی غیرقابل باور در حال سقوط به طبقهٔ فقیر و فرودست هستند.

محبوب‌فر، کارشناس سلامت: با فقیر شدن جامعه در روزها و هفته‌ها و ماه‌های آینده، بیماری‌های حاد و مزمن در کشور سر باز خواهند کرد و شاهد افزایش دومینویی مرگ و میر مردم و اشباع آرامستان‌ها در سراسر کشور خواهیم بود.

سایت حکومتی آفتاب نیوز ۲۶آذر «بودجه ١٤٠١؛ گرانی، تورم و فقر بیشتر در راه است؟»؛ این نگرانی وجود دارد که از یک‌سو با اجرای سیاست حذف ارز ٤٢٠٠تومانی و افزایش بیش از ٥برابری آن برای برخی از کالا‌های اساسی و دارو و هم‌چنین افزایش رو به‌تزاید قیمت ارز و افزایش سقف مالیات که عموماً به‌صورت افزایش قیمت کالا و خدمت به مصرف‌کنندگان تحمیل می‌شود، نهایتاً اقتصاد ایران با افزایش تورم مواجه خواهد شد. از سوی دیگر، با محدود کردن رشد حقوق و دستمزد شاغلین و بازنشستگان در حد متوسط ١٠درصد، مجدداً در سال١٤٠١ جامعه شاهد تکرار رشد منفی مصرف خانوار‌ها و افزایش بی‌وقفه سطح عمومی قیمتها خواهد بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a141294-cc72-440b-8880-a73bc835df42"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات