728 x 90

روزنامه لا لیبر بلژیک: دفترچه رمز آلود اسدالله اسدی دیپلمات جاسوس رژیم ایران باعث شگفتی شد

روزنامه لا لیبر بلژیک: دفترچه رمز آلود اسدالله اسدی دیپلمات جاسوس رژیم ایران
روزنامه لا لیبر بلژیک: دفترچه رمز آلود اسدالله اسدی دیپلمات جاسوس رژیم ایران
  • روزنامه لا لیبر بلژیک:
  • دفترچه رمز آلود اسدالله اسدی دیپلمات - جاسوس رژیم ایران باعث شگفتی شد.
  • تعداد غیرعادی آدرس شامل ۱۱۴ آدرس در آلمان، ۴۱ آدرس در فرانسه، ۱۹ آدرس در مجارستان و۱۶ آدرس در بلژیک، ارتباطات گسترده وی در اروپا را نشان می‌دهد.
  • ژاک رایس رئیس سازمان امنیت بلژیک: حمله طراحی شده علیه گردهمایی ویلپنت پاریس توسط رژیم ایران طراحی و هدایت شده بود و ابتکارعمل شخصی اسدی نبوده است.

 

روزنامه بلژیکی لالیبر در شماره ۱۲بهمن خود به پرونده اسدالله اسدی دیپلمات تروریست رژیم آخوندی و ۳تن از مزدوران جنایتکار همدست او پرداخت که قرار است روز پنجشنبه ۱۶بهمن حکم آن صادر شود.

این روزنامه بلژیکی نوشت: اسدالله اسدی، متهم پرونده، خیلی مسافرت می‌کرد. یک دفترچه سیمی ۲۰۰ برگی، که در آن تعداد غیرعادی آدرس نوشته شده یکی از اقلام تحویل شده به دادگاه است، اسدی از جانب دادستانی فدرال بلژیک و اداره امنیت کشور مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران شناخته می‌شود که «تحت پوشش دیپلماتیک» به‌عنوان دبیر سوم سفارت رژیم ایران در وین شاغل بود. اسدالله اسدی در مظان محکومیت به بیست سال زندان به‌خاطر سوءقصد علیه گردهمایی اپوزیسیون ایران در ویلپنت فرانسه قرار دارد. انتظار می‌رود دادگاه آنتورپ حکم خود را این هفته صادر کند.

در تلاش برای بازسازی مسیر مسافرتهای این دیپلمات که علی‌القاعده باید مقیم وین می‌بود، تحقیق‌گران اداره جنایی آلمان توجهشان به این دفترچه جلب شد. نخستین شگفتی این‌که: تنها ۳۸ آدرس در اتریش در مقابل ۱۱۴ آدرس در آلمان، ۴۱ آدرس در فرانسه، ۱۹ آدرس در مجارستان و ۱۶ آدرس در بلژیک به چشم می‌خورد.
در لوگزامبورگ، جایی که اسدی ۵۰۰گرم ماده منفجره (TAPT) را به یک زوج تحویل داد، این دیپلمات دو آدرس نزدیک تئاتر کاپوچین ثبت کرده است. در لیژ، جایی که تحقیق‌گران آلمانی تصور می‌کنند زوج مذکور شب را در آن گذرانده باشند، آدرس هتل ایبیس ثبت شده است. وی هم‌چنین در دفترچه‌اش نام پارک نمایشگاهها در ویلپنت را ثبت کرده، جایی که سوء‌قصد قرار بود اجرا شود. از نظر پلیس آلمان، این دفترچه در خدمت برنامه‌ریزی مسافرت ها و ارتباطات وی بوده است.

از نظر شورای ملی مقاومت ایران، اسدالله اسدی مأموریت داشت مخالفان را در اروپا دنبال کند. دلیل این امر سریال مقام‌های رژیم ایران است که به ملاقات وی در زندان هسل رفته‌اند. بغیر از دو دو پزشک ایرانی، اسدالله اسدی توسط هفت عضو سفارت رژیم ایران در بروکسل و به‌خصوص پنج کارمند وزارت امور خارجه که بدین منظور بشکل ویژه در سال۲۰۱۹ از تهران آمده بودند ملاقات شده است.

یکی از این بازدید کنندگان احتمالاً مسئول عملیات وزارت اطلاعات رژیم ایران بوده است. امری که در آن زمان سازمان امنیت بلژیک نتوانست تأیید کند، ولی رئیس آن ژاک رایس در مورد این پرونده گفت حمله توسط رژیم ایران طراحی و هدایت شده و ناشی از یک ابتکارعمل شخصی اسدی نبوده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8483afe0-7f3a-45e8-909f-d8e8a705ad77"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات