728 x 90

روزنامه هت لاتسه نیوز بلژیک: اپوزیسیون ایران اسناد محرمانه توافق با بلژیک را افشا می‌کند «اولیویه واندکاستیل قربانی معامله مبادله زندانیان است»

اسناد محرمانه بدست امده از وزارت خارجه رژیم
اسناد محرمانه بدست امده از وزارت خارجه رژیم

روزنامه بلژیکی هت لاتسه نیوز نوشت: بلژیک و رژیم ایران ابتدا بر سر تبادل زندانیان به توافق رسیدند و سپس چند ماه بعد اولیویه واندکاستیل به‌عنوان یک اهرم معامله دستگیر شد. این بر اساس اسناد محرمانه‌ای که توسط مخالفان ایرانی هک شده، گزارش‌شده است.

مقاومت ایران، شورای ملی مقاومت روز یکشنبه اعلام کرد که گروه هکری قیام تا سرنگونی موفق به بستن سایت وزارت‌خارجه رژیم ایران شده است. اندکی پس از آن، این گروه اسناد محرمانه‌ای را در مورد تبادل زندانیان ایرانی و بلژیکی در فضای مجازی منتشر کرد. این اسناد نشان می‌دهد که اولین پیش‌نویس توافقنامه بین رژیم ایران و بلژیک در تاریخ ۲۶آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) در تهران نوشته شده است. اولین امضای نمایندگان هر دو وزارتخانه در ۳۱ می‌۲۰۲۱ (۱۰ خرداد ۱۴۰۰) بوده است.

دیپلمات رژیم ایران اسدالله اسدی (۵۱ ساله) که همه قضایا حول او می‌چرخد، در ۴فوریه ۲۰۲۱ (۱۶ بهمن ۱۳۹۹) به‌دلیل نقش داشتن در حمله بمب‌گذاری گردهمایی شورای ملی مقاومت NCRI در پاریس در سال۲۰۱۸ به ۲۰سال زندان محکوم شد. کابینه وزیر دادگستری وینسنت ون کوئیکن‌بورن به‌طور رسمی به دی مورگن گفته است: «هیچ صحبتی در مورد مبادله زندانی وجود ندارد. ما قرار نیست اصول قانون اساسی خود را به چالش بکشیم».

در ۱۰می، دادگاه تجدیدنظر متعاقباً سه تن از همدستان اسدی را محکوم کرد. دقیقاً سه هفته بعد، اولین امضاها گذاشته شد.

قابل توجه: امدادگر بلژیکی اولیویه واندکاستیل هنوز یک مرد آزاد در آن زمان بود. وی در ۲۴فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) در ایران بازداشت شد. او سپس در یک دادگاه ساختگی به ۴۰سال زندان و ۷۴ضربه شلاق محکوم شد. شورای ملی مقاومت می‌گوید: «اسناد افشا شده نشان می‌دهد که این توافق برای اسدی طراحی شده است. «و اولیویه واندکاستیل قربانی آن شده است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/332530d8-ed12-4d8c-9472-3d007513cae4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات