728 x 90

روزنامه هت لاتسته نیوز بلژیک: اسدالله اسدی یک جاسوس سطح بالا است که جاسوسان ایرانی را در سراسر اروپا هدایت می‌کرده است

محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در آنتورپ بلژیک
محاکمه دیپلمات تروریست رژیم در آنتورپ بلژیک

به نظر می‌رسد مظنون تروریستی ایرانی در زندان بلژیک یک جاسوس سطح بالا است که جاسوسان ایرانی را در سراسر اروپا هدایت می‌کرده است.

یک دیپلمات ایرانی که ۲سال پیش در کشور ما دستگیر شد و گفته می‌شود پشت حمله ناموفق به مخالفان ایرانی قرار دارد، یک جاسوس سطح بالا است که جاسوسان ایرانی را در سراسر اروپا هدایت می‌کرد. روز دوشنبه پس از مشاهده اسناد محرمانه جدید، کانال ف ‌ار‌ت نیوز این موضوع را گزارش داد. روز پنجشنبه، حکم عملیات ناموفق بمب‌گذاری در آنتورپ صادر خواهد شد.

در روز ۳۰ژوئن ۲۰۱۸، زوج بلژیکی ایرانی‌الاصل از منطقه ویلریک در آنتورپ به مأموریت از طرف دیپلمات ایرانی اسدالله اسدی می‌خواستند در ویلپنت، نزدیک پاریس دست به‌عملیات بزنند. آنجا نشست سالانه مجاهدین خلق، برگزار می‌شد. با این حال، این زوج در ولوو-سن پیر متوقف و دستگیر شدند. در صندوق عقب مرسدس بنز آنها یک ساک آرایش وجود داشت که از ۵۰۰ گرم ماده منفجره پر شده بود که با آن می‌خواستند عملیات کنند.

 

ارتباطات گسترده

چهار متهم به‌خاطر عملیات خنثی شده در آنتورپ محاکمه می‌شوند. زوج بلژیکی-ایرانی، دیپلمات ایرانی از وین که به‌عنوان مغز متفکر عملیات دیده می‌شود و یک شاعر ایرانی. پیش از این امنیت دولتی بلژیک نتیجه گرفت که دیپلمات در واقع یک جاسوس است و به گزارش تلویزیون ف ‌ار ت او یک جاسوس سطح بالا است. اسناد سرویسهای پلیس آلمان و هلند نشان می‌دهد که اسدی نه تنها زوج بلژیکی-ایرانی را در کشور ما هدایت می‌کرده، بلکه تماسهای متعدد در سراسر اروپا داشته است.

 

پرداخت‌ها

از جمله دیگر موارد، یک دفترچه سبز انبوهی از اسناد جرم را به همراه داشته است. در این دفترچه که بازرسان آلمانی در ماشین وی پیدا کردند، اسدی حسابداریهایش را نگه می‌داشت، که احتمالاً برای این بوده که مخارج و جابه‌جایی‌هایش را به رؤسایش در سرویس اطلاعات ایران گزارش دهد.

به گفته تلویزیون ف‌ار‌ت، از این دفتر مشخص شده است که اسدی در سالهای گذشته در کشورهای مختلف ارقام بزرگ پول نقد در اقساط چند هزار یوریی پرداخت کرده است. در رسیدهای مربوطه اسامی مستعار «دریافت کنندگان» وجود دارد.

 

سفرهای بسیار زیاد

هم‌چنین از ترکیبی از داده‌ها از طریق سایتهای رزرو مانند Booking. com و داده‌های مکانی که از تلفن او خوانده شده، کشف شده است که وی در آن سال‌ها سفرهای زیادی داشته است. در نگاه اول، این برای یک دیپلمات غیرمعمول نیست. اما به‌عنوان یک دیپلمات سفارت در وین، عجیب است که او این میزان به کشورهای دیگر اروپا سفر می‌کند، جاهایی که ایران نیز سفارت در آنها دارد.

نکته قابل توجه هم‌چنین ترجیح اقامت در هتل‌های شهرهای کوچکتر (که زیاد به‌چشم نیاید؟) در اروپا و قرار ملاقات در مکانهای عمومی مانند قلعه‌ها است.

 

ملاقاتهای سطح بالا در زندان

طبق گزارش کانال ف ‌ار ‌ت اسدی پیش از این توسط هیئت‌هایی از تهران در سلول خود دیدار شده است. سازمان امنیت ما این افراد را مورد بررسی قرار داد و دریافت که همه اعضای هیأت نمی‌توانندکارمندان وزارت‌خارجه ایران باشند. به‌گفته شاهین قبادی، سخنگوی گروه اپوزیسیون ایران، آنها اشخاص سطح بالای سرویس مخفی ایران و از بخشی هستند که شبکه جاسوسان خارج از کشور را هدایت می‌کند». (روزنامه هت لاتسته نیوز بلژیک-۱۳ بهمن)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/73aaae05-e97a-4749-ba29-5605e2cc6b8a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات