728 x 90

روزنامه سپاه پاسداران: پیشنهاد‌های نیم‌بند فرانسه برای نجات برجام در حال احتضار

جنازه برجام
جنازه برجام

روزنامه سپاه پاسداران(جوان آنلاین) روز چهارشنبه ۱۳شهریور درباره مذاکرات رژیم و فرانسه در مورد برجام، نوشت: پیشنهاد‌های نیم‌بندی، که فرانسه برای نجات برجام در حال احتضار، ارائه داده، آن‌قدر ضعیف است که حتی بخش کوچکی از خواسته‌های نظام را هم برآورده نمی‌کند.

 

کیهان خامنه‌ای نیز نوشت: هدف اصلی بسته تو خالی فرانسه، تحت عنوان اختصاص اعتبار ۱۵میلیارد دلاری در اینس‌تکس، نه گشایش اقتصادی، بلکه حفظ کلاه برجام بر سر دولت و عقیم‌کردن ضرب‌الاجل برجامی است. نوع رفتار دولت، هم راستا و همگام با ضرب‌الاجل برجامی به پیش نمی‌رود.

 

از سوی دیگر، روزنامه آرمان از باند روحانی بر بی‌ثمر بودن و بحران‌خیز بودن سیاست ادامه نقض برجام، تأکید می‌کنند و می‌نویسند: این‌که ما فکر کنیم که با اقدامات هسته‌یی به تنهایی می‌توانیم طرف مقابل را به تجدیدنظر وادار کنیم یک خطای بزرگ است... پاریس توان لازم را ندارد (و) هژمونی مالی آمریکا عملاُ همکاری با (نظام) را قفل کرده (است).

این روزنامه حکومتی نوشت: اگر تحریم‌های آمریکا ادامه پیدا کند می‌تواند مسائل بحران‌خیز فراوان‌تری را (برای نظام) به‌وجود آورد.

 

همین منبع افزود: بسیار دور از انتظار خواهد بود که در شرایط فعلی با فرانسه توافقی حاصل شود یا اگر توافقی حاصل شد، نتیجه‌بخش باشد.

 

در همین حال، عراقچی، معاون ظریف که رئیس هیات اعزامی روحانی به فرانسه است، گفت: از نظر جمهوری اسلامی هیچ مذاکره مجددی در خصوص برجام صورت نخواهد گرفت و در گفتگوی ما با کشورهای ۱+۴اختلاف‌نظرهای جدی وجود دارد.

 

در این باره، حسین ملائک، سفیر سابق رژیم در چین، گفت: پیش‌بینی می‌شود که طرف اروپایی حداقل تا ۵روز آینده اعتبار ۱۵میلیارد دلاری را به سیستم بانکی (جمهوری اسلامی) تزریق نخواهد کرد. بنابراین، سفر عراقچی به پاریس به آن صورتی‌که (نظام) انتظار دارد، با موفقیت آن‌چنانی همراه نخواهد بود.

 

حاجی بابایی، رئیس فراکسیون باند خامنه‌ای در مجلس ارتجاع نیز گفت: دولت از اروپا چیزی را می‌خواهد که می‌داند اروپا قادر به اجرای آن نیست. اروپا نمی‌تواند مقابل آمریکا بایستد و از منافع اقتصادی خود عبور کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ef31eb79-f671-4606-9b39-6fac08cc586e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات