728 x 90

روزنامهٔ سوئدی آفتون‌بلادت - اعتراض به استرداد جلاد رژیم ایران: «این اقدام تضعیف قانون سوئد است»

استکهلم - تظاهرات ایرانیان آزاده در اعتراض به معامله ننگین برای آزادی دژخیم حمید نوری - ۲۶خرداد
استکهلم - تظاهرات ایرانیان آزاده در اعتراض به معامله ننگین برای آزادی دژخیم حمید نوری - ۲۶خرداد

روزنامهٔ سوئدی آفتون‌بلادت

اعتراض به استرداد جلاد (رژیم) ایران: «این اقدام تضعیف قانون سوئد است»

حمید نوری جلاد محکوم به حبس ابد به رژیم ایران تحویل داده شد

این اقدام احساسات شدیدی را در میان ایرانیان در تبعید در سوئد برانگیخت

 

آفتون‌بلادت ۲۶خرداد ۱۴۰۳ گزارش داد:

نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا می‌گوید: «من به فکر تمام خانواده‌هایی هستم که اقوام آنها قربانیان حمید نوری بودند. وی پس از اعدام جمعی هزاران زندانی سیاسی در زندان در سال ۱۳۶۷ به جنایات سنگین علیه بشریت و قتل محکوم شد.

نماینده اتحادیه انجمن ها برای ایران آزاد در اروپا می‌گوید: این یک ضربه سنگین به حاکمیت قانون، در ارتباط با قربانیان رژیم و مبارزان ایرانی است. نوری با یک محاکمه عادلانه روبه‌رو شد، او اجازه یافت تا حکم خود را مورد تجدید نظر قرار دهد و به حبس ابد محکوم شد. اما اکنون او آزاد شده است و می‌تواند در ایران مرتکب جنایات جدید علیه حقوق‌بشر بشود.

آفتون‌بلادت افزود: «حمید نوری در سال ۲۰۱۹ در سوئد دستگیر شد. از آن زمان او در بازداشت به سر می‌برد و بعداً به حبس ابد محکوم شد. در سال‌هایی که محاکمه‌های او ادامه داشت، تعداد زیادی از ایرانیان در تبعید علیه رژیم ایران از جمله در مقابل دادگاه منطقه استکهلم تظاهرات کردند.

 

نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا گفت، این حکومت قانون سوئد را تضعیف می‌کند... . او در اینجا در سه مورد به حبس ابد محکوم شده است.

او معتقد است که رژیم ایران سیستمی برای گروگان‌گیری زندانیان خارجی با هدف بازگرداندن... حامیان رژیم و کسانی که در خارج از کشور محکوم شده‌اند ایجاد کرده است.

وی از جمله به زمانی اشاره می‌کند که یک دیپلمات رژیم ایران که به‌دلیل طراحی برای بمب‌گذاری در یک گردهمایی در فرانسه محکوم شده بود، به ایران بازگردانده شد.

وی گفت: ما شاهد روند نگران‌کننده‌یی در اتحادیه اروپا هستیم که به سیاست گروگان‌گیری رژیم پاداش می‌دهد. یک دیپلمات (رژیم) ایران که به اتهام تروریسم و بمب‌گذاری در گردهمایی اپوزیسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران در پاریس در سال ۲۰۱۸ به ۲۰سال زندان محکوم شده بود، اخیراً در بلژیک در تبادل مشابه زندانیان آزاد شد».

آفتون‌بلادت در ادامه نوشت: در سال ۱۳۶۷ هزاران زندانی سیاسی در ایران اعدام شدند. نماینده اتحادیه انجمن‌ها برای ایران آزاد در اروپا گفت من به تمام خانواده‌هایی فکر می‌کنم که اقوام آنها قربانی حمید نوری شده‌اند. آنها امروز از اجرای عدالت محروم شدند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/55e81902-ffa1-40c6-bd04-3b0a839c14b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات