728 x 90

سایت حکومتی: شناسایی ۲۷۰۰زن کارتن خواب و بی‌سرپناه در اهواز

زنان کارتن خواب و بی‌سرپناه در اهواز
زنان کارتن خواب و بی‌سرپناه در اهواز

بنا به گزارش سایت حکومتی شهروند آنلاین از اهواز؛ کلان‌شهری که زنان بی‌سرپناه در آن آواره‌اند. ۲۷۰۰زن؛ آوارگان شهر که هر کدام از جایی به اهواز پناه آورده‌اند.

زنانی بُریده از زندگی... روزها، پناه‌شان پارک‌ها و کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر است، اما شب‌ها پناهی ندارند جز آسمانی که زمانی ستاره به‌خود می‌بیند و گاهی از دلتنگی می‌بارد. ۲۷۰۰زنی که ردپایشان در ۸۰پاتوق در گوشه‌وکنار اهواز شناسایی شده است.

اهواز، گویی شهری بی‌پناه است برای زنان. بی‌خانمان‌هایی که دمای ۵۰ تا ۶۰درجه تابستان‌ها را بی‌سقف‌وپناه تاب می‌آوردند. زمستان هم به اندازه توانش لرزه می‌اندازه بر استخوان‌هایی که از درد خماری جانشان را برده.

آمارها خلاصه می‌شوند در خبرهایی که رسانه‌ای می‌شوند و بس. «آمارهای سال۹۷ بهزیستی از ۳۳هزار زن سرپرست خانوار در استان خبر می‌دهند.» ۳۳هزار زنی که خوزستان را در رتبه اول ایران در زنان سرپرست خانوار قرار داده است. رتبه دومی اما به مشهد می‌‌‌رسد با ۱۱هزار زن سرپرست خانوار.(سایت حکومتی شهروندآنلاین ۲۶بهمن).

 

خبرگزاری حکومتی خبرآنلاین در گزارشی به‌تاریخ جمعه اول بهمن با تأکید بر افزایش بی‌سرپناهان در کشور از افزایش مراجعه خانوادگی به مراکز نگهداری افراد بی‌سرپناه خبر داد.
این خبرگزاری حکومتی در گزارش خود از وضعیت اسفناک خانواده‌ها بر اثر فقر حاکم در جامعه می‌نویسد: «خانواده‌ها تا جایی‌که می‌توانند برای حفظ سرپناه خود تلاش می‌کنند اما وقتی آن را هم از دست دادند دیگر می‌شود گفت به ته خط رسیده‌اند؛ نشانه‌های این ته خط رسیدن حالا افزایش مواجهه با خانواده‌هایی است که اعتیاد ندارد، حتی مشکلات خانوادگی هم ندارند، آنها فقط آن‌قدر فقیر شده‌اند که برای داشتن سرپناه به‌عنوان حداقل حق یک انسان از جریان زندگی، خانوادگی به مراکز نگهداری از بی‌خانمانان مراجعه می‌کنند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/32d8c8c3-ca33-4ba1-8c0f-a8808df44272"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات